Viestiketju:
Kertakäyttökulttuuri

MTZ-50

Kansalainen
Liittynyt
7 Tammikuu 2012
Viestit
283
On se sitten pirua noitten työkalujenkin kanssa tää nykyinen kertakäyttökulttuuri, jossa aina pitää ostaa uutta kokonaan kaikki ja korjaaminen&varaosat ovat ihan kirosana :äh:. Akkuporakoneeseen ettiny uusia akkuja, kun entisistä toinen on kokonaan entinen ja toinenkin vetelee viimeisiään. Joojust: DeWaltin uusi akkupari maksaa enemmän kuin vastaava AEG akkukone kolmella akulla ja koko kone akkuineen ja latureineen ja laukkuineen.

Ei mitää järkeä!
Heivaanks mä nyt sitten sen toimivan poran ja laturin roskikseen, kun on edullisempaa ostaa uusi sarja kaikkine hiluineen kuin akut varaosina vanhaan? HÖH! :äh: :paaseina:
 
Myyt ne vanhat muille varaosiksi, voi hyvinkin joku tarvita.

Viesti kirjoitettu Tapatalk-ohjelmalla Android-puhelimessa.
 
Saisko ne akut kennotettua uudelleen? Itsellä on kans pari konetta,jotka kaipais uusia akkuja mutta tosiaan kalliksi tulee ostella kokonaisia akkuja:evil:
 
Niin tämä järjestelmä on rakennettu, vanhat roskiin ja uutta(huonompaa) tilalle. Voi myös valita vaikeimman tien eli kennottaa vanhat akut lion kennoilla ja miettiä lataus systeemit uusiksi. Jälkimmäisellä tavalla porakoneen teho ja käyttömukavuus lisääntyy huomattavasti, lisäksi akku kestää niin pitkään ettei muista koska se on ladattu. Itse olen suosinut tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa. Lion kennoissa on se mukava puoli että sitä voi ladata varsin suurella virralla eli nopeasti. Aikaisemmasta kahden akun sijasta pärjää hyvin yhdellä.
 
Niin tämä järjestelmä on rakennettu, vanhat roskiin ja uutta(huonompaa) tilalle. Voi myös valita vaikeimman tien eli kennottaa vanhat akut lion kennoilla ja miettiä lataus systeemit uusiksi. Jälkimmäisellä tavalla porakoneen teho ja käyttömukavuus lisääntyy huomattavasti, lisäksi akku kestää niin pitkään ettei muista koska se on ladattu. Itse olen suosinut tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa. Lion kennoissa on se mukava puoli että sitä voi ladata varsin suurella virralla eli nopeasti. Aikaisemmasta kahden akun sijasta pärjää hyvin yhdellä.
Mikä on se oleellinen ero litiumakkujen laturissa verrattuna perinteiseen? Onko se vanha laturi kohtuuvaivalla muutettavissa litiumakuille sopivaksi?
 
Tuo litiumkennojen lataaminen valmiina pakettina on vähän konstikasta. Tästä on juttua tuolla sähkö ja elektroniikka osiossa, katsopa sieltä.

Viesti kirjoitettu Tapatalk-ohjelmalla Android-puhelimessa.
 
Myyt ne vanhat muille varaosiksi, voi hyvinkin joku tarvita.
Jups. Laturi siitä jää varmasti irti myydä jollekulle tarvitsevalle - itse porasta ei niin ole takeita. 12 V, niin se suattaapi päätyä johkun uusiokäyttösovellukseen härvelirakentelussa :tuumaus:

Laukku tietysti jää ittelle työkalupakiksi tai tarvikelaukuksi sisuksiltaan saneerattuna.
 
Jups. Laturi siitä jää varmasti irti myydä jollekulle tarvitsevalle - itse porasta ei niin ole takeita. 12 V, niin se suattaapi päätyä johkun uusiokäyttösovellukseen härvelirakentelussa :tuumaus:

Laukku tietysti jää ittelle työkalupakiksi tai tarvikelaukuksi sisuksiltaan saneerattuna.

Hätävara kiertovesipumpun moottori sähkökatkojen varalle, isosta akusta pitkillä johdoilla KUNNON ruuvinväännin, muuta jossa tarvitaan 12 voltin akulla pyörivää moottoria....
 
Takaisin
Ylös