Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

  1. Käyttökatko foorumilla torstaina 27.2.2020 klo 19 alkaen.

    Lisätietoja tässä viestiketjussa.
    Sulje ilmoitus

Kelkkareissuja

Viestiketju osiossa 'Maastoajoneuvot' , aloittaja aaretti, 1.4.2012.

  1. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    6 510
    Saadut tykkäykset:
    1 286
    Tunti - puolitoista tuli rällättyä, aivan viimehetkinä rupesi röpöttämään. Koppa auki ja totesin että tulpan johdin oli irronnut hatusta, siis silleen että ruuviosa oli johtimessa jonka päässä oli vain metalli nasta. Hätäkorjauksena tökkäsin johtimen tulpanhattuun sitoen sen nippusiteillä / rautalangallakaan joita löytyi satulan alta, toimi sitten moitteettomasti.
    Täytyypi siis hankkia uudet hatut ensiviikolla molempiin tulppiin, varmaankin Yamaha merkkiliikkeestä eli Jokikoneesta Joensuusta.
     
  2. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    8 271
    Saadut tykkäykset:
    1 144
    Kelkoissa kuuluu käyttää solid cap-tulppia, eli sellaisia missä se pää ei ole kierteillä kiinni, vaan kiinteä. Nuo kiertellä olevat päät irtoaa varmasti.
     
  3. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    6 510
    Saadut tykkäykset:
    1 286
    Mitähän nuo mahtavat olla? Johtimet menevät puolan sisälle joten aika vaikea on johtimineen vaihtaa.
    Tämä rikoutunut hattu oli sellainen jossa ruuvi punotaan johtimen sisään, sellaisen aioin kyllä hankkia?
     
  4. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    8 271
    Saadut tykkäykset:
    1 144
    Ahaa, siis käsitin väärin. Luulin, että tulpasta oli irronnut se pää kierteestä. Jos on sellainen tulppa, missä se pään paksunnus normi tulpan hatulle, mopo tulpan hatun sijaan, on kierteellä kiinni, täristää 2-tahtarin värinä irti sen paksunnuksen.

    Joo ei niitä johtoja puolasta irti saa. Uudet tulpanhatut vaan käyt investoimassa. Ja nimenomaan sillä isommalla päällä eikä sillä ohuella mopon päällä.
     
  5. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 542
    Saadut tykkäykset:
    863
    Ötökän tulpat on vielä tarkkoja kärjen asennosta. Kärki auki suuttimelle päin!
    Esim tussilla merkata kären puoli ennen asennusta. 10tkm näissä vaihtoväli.
    Itellä alko olee 9tkm taulussa ja alakuperrääset oli paikallaan ja varatuluppia ei ollunna ikkään mukana.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  6. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    620
    Saadut tykkäykset:
    65
    Hitto että on hyvät nuo moottorin kumit vaimentamaan, 0,5mm kuulosti olevan kammessa heittoa :D
     
  7. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    8 271
    Saadut tykkäykset:
    1 144
    Tehtaan toleransseissa? Kisamiehet oikoo uusista koneista akselit, kun uutena voi olla heittoa useampi kymppi.
     

Jaa tämä sivu