Kelkkareissuja ja muuta kelkka-aiheista tarinaa

Viestiketju:
Kelkkareissuja ja muuta kelkka-aiheista tarinaa

Ei sitä summittia saa näköjään kiinni tai sit on taidon puutetta:D kaks tuntia umpista ja sit oli pakko lähtee saunaan kun kunto loppui :mad: joka tapauksessa hauska peli:kouhoti:
 
Ei sitä summittia saa näköjään kiinni tai sit on taidon puutetta:D kaks tuntia umpista ja sit oli pakko lähtee saunaan kun kunto loppui :mad: joka tapauksessa hauska peli:kouhoti:

Yrityksen puutetta, ei se tasamaille jää kiinni:D

Ei vaan, ei tänä talvena oo lunta niin paljoa että tuollaisen saisi kunnolla kiinni. Normitalvena täällä onnistuu helposti...
 
Jahas! Tuli lyötyä 503 rotaxi muttereiks joka peräsin 5900 vm.88 tai 89 lynxistä.
Kaverin isä oli ihmetelly ku verkkoreissulta tullessa oli ruvena nakuttamaan.

Syykin selvisi.
Kytkimen puoleinen kiertokangen alapiän neulalaakeri kaput.
Kampiakselin laakerit yhtä lukuunottamatta rahisee jo ikävästi.

Samalla nyt laitetaan koko kone ja kytkin kuntoon kun kerran on auki.

Huomenna vien kaverille kampiakselin niin painelee rässillä osiks sen niin näkee onko kiertokanki ottanut osumata vai selviääkö pelkällä neulalaakerin vaihdolla.

Kytkimeen pitäisi löytää uudet käpälien rullat ja holkit niihin varsien pulttien ympärille tai vaihtoehtoisesti löytyykö jostain sitä koko kolmiosysteemiä käpälineen.
Liukupalat oli kytkimellä jo melkein puhki, mutta ne bongasin jo kuukkelilla.

Ossaatko @LPR sanoa mistä voisi löytyä?

Edit:

Kyseessä siis Nordtrac kytkin.
 
Viimeksi muokattu:
Jahas! Tuli lyötyä 503 rotaxi muttereiks joka peräsin 5900 vm.88 tai 89 lynxistä.
Kaverin isä oli ihmetelly ku verkkoreissulta tullessa oli ruvena nakuttamaan.

Syykin selvisi.
Kytkimen puoleinen kiertokangen alapiän neulalaakeri kaput.
Kampiakselin laakerit yhtä lukuunottamatta rahisee jo ikävästi.

Samalla nyt laitetaan koko kone ja kytkin kuntoon kun kerran on auki.

Huomenna vien kaverille kampiakselin niin painelee rässillä osiks sen niin näkee onko kiertokanki ottanut osumata vai selviääkö pelkällä neulalaakerin vaihdolla.

Kytkimeen pitäisi löytää uudet käpälien rullat ja holkit niihin varsien pulttien ympärille tai vaihtoehtoisesti löytyykö jostain sitä koko kolmiosysteemiä käpälineen.
Liukupalat oli kytkimellä jo melkein puhki, mutta ne bongasin jo kuukkelilla.

Ossaatko @LPR sanoa mistä voisi löytyä?
Oliskohan Teo Lehtimäellä?
http://teolehtimaki.fi/ Tuolta ainakin löytyy kotimaisiin vähän erikoisempaakin osaa. Toimii tukkurina, eli pitää jonkun jälleenmyyjän kautta tilata.
 
Kaikki muut osat löyty mutta kytkimen käpälien hilut ei.
Täytyy varmaan holkittaa ne käpälät ja kestäskö nuo rullat jos POMista sorvais. Ainaki QRS-varissa on pomiset kestäneet.
 
En muista, millaiset tuossa on, vois kestääkin. Ootko katellu kelkkalehti.comista miten ovat noita korjailleet tai onko joku teettänyt sarjan osia.
 
En oo lueskellu. Eipä tuo kummanen oo kytkin päästää irti jos ei kestä niin keksii sitten jotain muuta! :)
 
Huippuvuoret ollu mietinnässä ois kelkkabaanaa....enkä oo vielä jääkebuakaan maistanut :rolleyes:
 
Huippuvuoret ollu mietinnässä ois kelkkabaanaa....enkä oo vielä jääkebuakaan maistanut :rolleyes:
Muutama vuos sitten vakavasti suunniteltiin kelkkareissua Huippuvuorille. Vuokrakelkoilla olis menty. Ihan kohtuulliseen hintaan olis reissu saatu mutta erinäisistä syistä jäi tekemättä. Huhti-toukokuulla olis jo yötön yö kevättalven parhaat auringonpaisteet ajella umpista vuoristossa. Lennot Norjasta, kelkanvuokrat, bensat opas/jääkarhujen ampuja, 4 yötä maastossa ja 2 yötä hotellissa, sapuskat, ym. olis ollu n.1800 e/henkilöltä. Ei mikään kova hinta mielestäni.
 
Kuuluko kokki pakettiin vai oisko pitäny ite rillata :rolleyes:
Kait noihin sapuskantekoihin olis ite pitäny osallistua.

Huippuvuorilla ei saa poistua Longyearbyenin taajaman aitojen ulkopuomelle ilman asetta ja hväksyttyä ampumakoullutusta tai mukana pitää olla aseistettu opas/vartija.
 
Kait noihin sapuskantekoihin olis ite pitäny osallistua.

Huippuvuorilla ei saa poistua Longyearbyenin taajaman aitojen ulkopuomelle ilman asetta ja hväksyttyä ampumakoullutusta tai mukana pitää olla aseistettu opas/vartija.
Riittääkö hyväksytyksi ampumakoulutukseksi jos näyttää suomen armeijan sotilaspassin ja kultaisen ampumamerkin...
 
Riittääkö hyväksytyksi ampumakoulutukseksi jos näyttää suomen armeijan sotilaspassin ja kultaisen ampumamerkin...
Tuskin riittää :rolleyes: Katsokaa tuo ylempänä linkattu Areenan pätkä transventtiili Markuksesta huippuvuorilla. Siellä kerrotaan juttuja. Silmät vaan meinas sokeutua kun se alussa käppäili siellä minihameessa :facepalm:
 
Riittääkö hyväksytyksi ampumakoulutukseksi jos näyttää suomen armeijan sotilaspassin ja kultaisen ampumamerkin...
En tiedä. Ystäväni tytär näin kertoi, kun oli meteorologiksi opiskellessa työharjoittelussa jollain tutkimusasemalla Huippuvuorilla. Niin piti hentoisen tyttölapsenkin opetella aseen käyttö.
 
Takaisin
Ylös