Keleen mörskä joka leviää käsiin.

Viestiketju:
Keleen mörskä joka leviää käsiin.

Jos ei tarkene, niin Mr Oumanilta pitää pyytää lisää.



Mister oumanni tietää kyllä mitä tekee.


Onko järjestelmässä tarpeeksi painetta? Minkälainen korkeusero on pannuhuoneen ja kylmien pattereiden välillä?



Avo paisunta ja kylmimmät patterit kattilan kaa samassa tasossa. Yläkerrassa patterit lämpiää ehkä himpan paremmin. Täähän on alunperin vuonna -51 tehty vapaakiertoinen.
 
IMG_20230110_105343_802.jpg Tukosa saatana:mad:. Minä pistin sulut kiinni aukasin ton korkin ja löysäsin ilma ruuvia niin ei pisaraakaan tullu vettä :confused:. Alako se lämpiään ku minä imurilla vedin tulolta alhaalta ja ilma ruuvia ravotin sitte vielä ilma ruuvi kiinni ja rouva alasulkua ihan vähän raotti. Nyt on imuri täynnä möhnää:p
 
IMG_20230110_114136_069.jpg Nii ja truuttasin minä kax pullollista urtsiaki tonne lattian ja seinän väli maastoon. Oli siinä jotain vuotoa havaittavissa kun pora ku meni läpi niin tuuleskeleen persetti alako reiästä:confused:
 
Liian pitkä terä.


Olis jännä tietää että mitä tolle nurkalle on korjauksena tehty. Toi on just se paikka mistä on tässä ketjussa aiemmin juttua kun sokkeli hajallaan. Sieltäku tuli villaa ja styroksia poran mukana mutta ei muhia ollenkaan ja tää mökki kuitenki on muha eristeinen:rolleyes:.
 
Avopaisuntasysteemeissä tuota sakkaa alkaa tulemaan. Jos sitä on pattereissa, niin on sitä muuallakin.
 
Seku tän mökin keskuslämmityksen varaaja pönttö (1500l) on tullut jo vankasti keski ikäiseksi (40v). Kovastikki mietityttää että mitäs sitte ku se päättää 25 astetta pakkasta joulu päivänä lasahtaa:confused:. Tarviskohan sille tehdä jotain. Tiedossa on että saman kapasiteetin minkä tosta ihan käsittämättömän ihmeellisesti väsätystä pöntöstä irtoaa saa irti 1000l pöntöstä. Nyt sitten tietenki rakas isä rahat kaikki niin mietitään että hitsatakko ite uus vai löytyykö kohtuulliseen hintaan jostain maailmalta. Ongelmana on tila rajoitteisuus oon siinä tsuumaillu että 700x900 on se pohjan ala mille sais mahtumaan ja liitännät tolle kaitasemmalle seinälle. Ite jos teen niin teen 700x700x2200 törpön. Jos ite väsää niin mikähän lie olis tarpeellinen pellin paksuus:raaps:.
 
Pyöreenähän kestäis vaikka pierun kuori, mutta taitaa olla kulmat tulossa...
 
Taasana mulla olis miltei riittävästi helevetin ruosteista peltiä muttaku se kele on 5mm paksua ja se pönttö pitäs haalata olohuoneen ikkunasta sisälle:facepalm:. Muuten paksuuttansa moittis ollenkaan mutta ku se painaa niin saatanasti. Mistä @klappi hommasit sen pöntön sinne verstaalle?
 
Pelti maksaa nykyään sen verran, että vähemmän käy terveyden päälle maksaa kiltisti valmiista tuotteesta (vaikka sekin kirvelee).
 
Enimmäispaine 3 bar kun Suomessa tulisi olla 10 bar.
Tarkoittanet käyttöveden lämminvesivaraajaa.

Toi mitä janski hakee on lämmityksen varaaja. Niissä varopaine 1.5bar. Testipaine isompi ja ilmeisesti vähintään 3bar. Eipä jäspeissäkään ole kuin 4bar
 
Tarkoittanet käyttöveden lämminvesivaraajaa.

Toi mitä janski hakee on lämmityksen varaaja. Niissä varopaine 1.5bar. Testipaine isompi ja ilmeisesti vähintään 3bar. Eipä jäspeissäkään ole kuin 4bar
Yleensä paineastioissa testipaine on max. 2x käyttöpaine. Joissain ei testipaine ole kuin 30% yli käyttöoaineen. Hieman korkealta kuulostaisi tuo 10 bar painevaatimus.
 
Takaisin
Ylös