Katsomisenarvoisia Youtube-videoita

Viestiketju:
Katsomisenarvoisia Youtube-videoita

Tuon tyyppistä lumentyönnintä olen suunnitellut tehdä, mutta ei ole sopivaa aihiota vastaan tullut. Vielä sillein olen suunnitellut, että yläreuna olis sen muotoinen, että sillä vois vetää pakillakin lunta 90 ° käännettynä vaikka ovien edustoilta.

Viimeksi muokattu:
Läppä joka putoaisi etureunaan. Ei kummonenkaan tarvis olla millä höttölumet vetäis pakilla pois.
Ovien eteen vaan tuppaa kertymään polannetta, jotka sitten vaatii hieman järeämpää terää.

Sillein ajattelin, että kauhan kallistamalla saisi ylä-/etureunan maahan ja sillä voisi vetää pakilla.

Viimeksi muokattu:
Tuossa videolla Pajamies HP:n toteutus asiasta, jossain 16:30 kohdalla alkaa auraukset.

Tuon tyyppistä lumentyönnintä olen suunnitellut tehdä, mutta ei ole sopivaa aihiota vastaan tullut. Vielä sillein olen suunnitellut, että yläreuna olis sen muotoinen, että sillä vois vetää pakillakin lunta 90 ° käännettynä vaikka ovien edustoilta.
Joku kolmen kuution löpöpytty, laitetaan puoliksi ni saahaa molemmat tuommonen.

Eikös lumentyöntimenä voisi olla kevytmateriaalikauha, jonka sivut on neliön malliset ja siinä on etukuormaimen kiinnikkeet myös ylösalaisin?
Tai vaihtoehtoisesti kauha voisi olla kolmipistekiinnitteinen. Riittävän korkea ettei työntövarren korvat jää peräseinän ulkopuolelle.

:) Olen harkinnut perälaidalla varustettua isoa mutta kevyttä laatikkomallista ämmäkolaa jolla voisi kuljetella taimilaatikoita, puutarhajätettä ja kaikenlaisia tavaroita.
Tämä lumentyönnin ominaisuus olisi sopiva lisä.

Narusta laukastava takakauhahan ei sovi lumitöihin ollenkaan.

Eikös lumentyöntimenä voisi olla kevytmateriaalikauha, jonka sivut on neliön malliset ja siinä on etukuormaimen kiinnikkeet myös ylösalaisin?
Tai vaihtoehtoisesti kauha voisi olla kolmipistekiinnitteinen. Riittävän korkea ettei työntövarren korvat jää peräseinän ulkopuolelle.

:) Olen harkinnut perälaidalla varustettua isoa mutta kevyttä laatikkomallista ämmäkolaa jolla voisi kuljetella taimilaatikoita, puutarhajätettä ja kaikenlaisia tavaroita.
Tämä lumentyönnin ominaisuus olisi sopiva lisä.

Narusta laukastava takakauhahan ei sovi lumitöihin ollenkaan.
Kyllä sopii, varmaan 20 vuotta sellasella tein lumihommat kun tarvi saada navetan seinustaltakin lumet poies eikä jokapaikassa päässy pitkittäin lykkäämään siihen suuntaan mihin lumen halusi viedä.
Pari-kolme viimeistä vuotta mulla oli perälauta raudasta niin sillä kärsi lumia sitte kans työnnellä...

Vähännäköisesti tukea alla 🤔 kyl ne sen siitä vielä tunkkaavatten suoraan ennen vaijereiden laittoa.
Pulkkilanharjulla aikanaan karisalmensilta notkahti. Käsittääkseni piti olla saman verran ylöspäin kaarellaan mitä on nyt alaspäin. Vaijereita kiristämällä ei noussut, pelkäsivätköhän kierteiden menoa kiristyspulteista. Neuvostoliiton siltainsinöörit silloin säätivät.

Puumalan silta oli ylöspäin kaarellaan rakennusvaiheessa. Siis joka tolppaväli oli omalla kaarellaan ylös. Oikeni sitten kun valoivat kannen, hyvin oli laskettu, kun suoraksi oikeni. Olikohan kymmeniä senttejä vai jopa liki metrin, mitä silta painui kannen painosta.

Takaisin