Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Kärjellisen sytytyksen ennakon säätö?

Viestiketju osiossa 'Kaksipyöräiset' , aloittaja Mika 82, 2.12.2017.

  1. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    165
    Juu, juuri tuollainen, kuin LPR:n viestissä.
    Tulpat ja hatut uudet. Molemmat johdot on jatkettu, mutta voisiko siellä joku ahdistaa, en tiedä/usko. Koko johtoa paha vaihtaa, kun on valettu sytytyspuolaan.

    Akusta tuo on aika tarkka, että ehkä sen koitan vielä vaihtaa. On kyllä uusi, mutta biltemasta.
    Molemmat puolet vaeltaa samalla tavalla.

    En oikein tuota kärkivälin pienenemistä usko, miten se tapahtuisi. Muistaakseni vaihdoin kärjet aikoinaan ja sen jälkeen ei ole ajettu kuin max kymmeniä kilometrejä.

    Mutta voisihan ne vielä irroittaa, purkaa ja voidella.
     
  2. LPR

    LPR Pehtoori
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    1 085
    Saadut tykkäykset:
    140
    Jos molemmat puolet vaeltaa samalla tavalla, ni en usko johtuvan ainakaan mistään kuoleentuneesta jousesta tai kuluneista kärjistä. Kyllä niissä jotain eroa olis, ei ne niin samalla tavalla kulkis. Voisko tuo olla ihan ominaisuus? Kuitenkin aika kovakierroksinen kone ja meneehän siihen puolan lataantumiseenkin tovi, ni eikö se kipuna vaan ehdi kierroksilla tulla ennemmin, kun ei oo keskipakosäätäjää korjaamassa tilannetta???

    Ootko kokeillu säätää ennakon kohalleen kierroksilla? Miten pelaa sillon alareservissä?
     
  3. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    165
    Ennakko on nyt suurimmillaan, eli pohjalevystä loppuu säätövara. Mutta kärkiväliä jos kasvattaisi ( virallisesta arvosta ei tietoa) niin samalla saisi lisää ennakkoa.

    Pitää sitäkin testata.
     
  4. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    7 492
    Saadut tykkäykset:
    1 200
    Onko toi ajoituslamppu varmasti poissuljettu tekijä? Jos vaikka kokeilis johonkin vastaavaan muuhun kärjelliseen mopottimeen.
     
  5. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    165
    Nii, et jos lampussa olisikin jotain vikaa?
    Tuo taitaa olla ainoa kärjellinen laite, mikä tontilta löytyy tällä, ainakaan käyvänä. Mutta naapurista vois lainata toista lamppua ja sillä koittaa.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  6. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    554
    Saadut tykkäykset:
    165
    Toisella lampulla sama homma. Sen verran sanoja takaisin, että lähemmässä tutkiskelussa kärjet vaikutti vanhoilta, että taisi muisti tehdä tepposet.

    Säädin kärkivälin 0.5 ja nyt riitti pohjalevyssä säätövara, nyt korkeilla kierroksilla sytyttää ajoitusmerkin kohdalla.
    Huomattavasti pirtsakammin vetää pienen koeajon perusteella.

    Ehkä ne kärjet nyt voisi ensimmäiseksi uusia..
     
    • Tykkään Tykkään x 1

Jaa tämä sivu