Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Kärjellisen sytytyksen ennakon säätö?

Viestiketju osiossa 'Kaksipyöräiset' , aloittaja Mika 82, 2.12.2017.

  1. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Juu, juuri tuollainen, kuin LPR:n viestissä.
    Tulpat ja hatut uudet. Molemmat johdot on jatkettu, mutta voisiko siellä joku ahdistaa, en tiedä/usko. Koko johtoa paha vaihtaa, kun on valettu sytytyspuolaan.

    Akusta tuo on aika tarkka, että ehkä sen koitan vielä vaihtaa. On kyllä uusi, mutta biltemasta.
    Molemmat puolet vaeltaa samalla tavalla.

    En oikein tuota kärkivälin pienenemistä usko, miten se tapahtuisi. Muistaakseni vaihdoin kärjet aikoinaan ja sen jälkeen ei ole ajettu kuin max kymmeniä kilometrejä.

    Mutta voisihan ne vielä irroittaa, purkaa ja voidella.
     
  2. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 045
    Saadut tykkäykset:
    298
    Jos molemmat puolet vaeltaa samalla tavalla, ni en usko johtuvan ainakaan mistään kuoleentuneesta jousesta tai kuluneista kärjistä. Kyllä niissä jotain eroa olis, ei ne niin samalla tavalla kulkis. Voisko tuo olla ihan ominaisuus? Kuitenkin aika kovakierroksinen kone ja meneehän siihen puolan lataantumiseenkin tovi, ni eikö se kipuna vaan ehdi kierroksilla tulla ennemmin, kun ei oo keskipakosäätäjää korjaamassa tilannetta???

    Ootko kokeillu säätää ennakon kohalleen kierroksilla? Miten pelaa sillon alareservissä?
     
  3. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Ennakko on nyt suurimmillaan, eli pohjalevystä loppuu säätövara. Mutta kärkiväliä jos kasvattaisi ( virallisesta arvosta ei tietoa) niin samalla saisi lisää ennakkoa.

    Pitää sitäkin testata.
     
  4. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    9 513
    Saadut tykkäykset:
    1 553
    Onko toi ajoituslamppu varmasti poissuljettu tekijä? Jos vaikka kokeilis johonkin vastaavaan muuhun kärjelliseen mopottimeen.
     
  5. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Nii, et jos lampussa olisikin jotain vikaa?
    Tuo taitaa olla ainoa kärjellinen laite, mikä tontilta löytyy tällä, ainakaan käyvänä. Mutta naapurista vois lainata toista lamppua ja sillä koittaa.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  6. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Toisella lampulla sama homma. Sen verran sanoja takaisin, että lähemmässä tutkiskelussa kärjet vaikutti vanhoilta, että taisi muisti tehdä tepposet.

    Säädin kärkivälin 0.5 ja nyt riitti pohjalevyssä säätövara, nyt korkeilla kierroksilla sytyttää ajoitusmerkin kohdalla.
    Huomattavasti pirtsakammin vetää pienen koeajon perusteella.

    Ehkä ne kärjet nyt voisi ensimmäiseksi uusia..
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  7. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Mistäs LPR sait tämän räjäytyskuvan?
    sain joululahjaksi saamani tulostimen ekan kerran oksentamaan jotain ulos, reilusti alta kuukaudessa asennettu, ei paha :mad:
    Alpha sport sivuilta olen varaosanumeroita hakenut, mutta on hirvittävän huonolaatuiset kuvat.
    Ajattelin printata räjäytyskuvat ja varaosanumerot paperille vastaisuuden varalle, jos löydän tuollaiset hyvälaatuiset kuvat.

    Ai niin, uudet kärjet ei muuttanut tilannetta. Kone on nyt leviänä stefojen vaihdon takia, eikä koeajokelejäkään ole nyt.

    Jatkuu keväämmällä..
     
  8. kkuula

    kkuula Kansalainen

    Liittynyt:
    8.1.2012
    Viestejä:
    273
    Saadut tykkäykset:
    14
    Mulla on aikoinaa GT125 ja se oli samanlai tarkka noitten kärkien säädöstä ja vielä tarkempi kaasuttimien synkrinoinninsta. Jos tää T125 on myös kahdella kaasuttimella niin seokset kannattaa säätää pikkasen rikkaalle niin välttyy sulaneilta männiltä, säädöillä joilla kulku ja vedot olivat parhaat tuppasi viileämmällä säällä mäntä sulamaan. Saatto siinä olla kaasuttimien synkronoinnissakin sanomista vaikka siihenkin koitin kiinnittää huomiota.
    Tosin jos sillä olisi varovasti ajanut niin olisi saattananut kestääkin mutta ajatus oli että jos TS125 kesti ajaa maailman tappiin täysillä niin kait se GT myös.. :cool:
     
  9. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 045
    Saadut tykkäykset:
    298
    Ihan googlen kuvahaulla löytyi, en muista sivua. Kokeile vaikka Suzuki t125 workshop manual tai jotain vastaavaa.
     
  10. Mika 82

    Mika 82 Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    17.11.2014
    Viestejä:
    862
    Saadut tykkäykset:
    252
    Juu, kaksi kaasaria on. Synkronoitu ihan tyyliin sormet sisään ja toisella käännettiin kahvasta ja tunnusteltiin jotta luistit kulkevat samaan tahtiin.. Vasen puoli kävi kuumempana, vaihdoin stefan ja lämmöt tasaantui. Oikea stefa piti vaihtaa myös pikaseen, mutta poski pois ja sellainen ahaa elämys. Toki se on siellä limpun ja laakerin välissä. Kone pöydälle ja halki. Taitaakin olla eka kone omalla kohdalla, joka halkeaa vaakasuoraan. No siellä on limppujen välissäkin stefa (perämoottoreissa ja kelkoissa on tullut vastaan labyrintti tiiviste) ja keskilaakeriakin pyörittelin, että krohisisko se hieman...

    Jos tohon remontoimiseen alkaisi, siis kaikki laakerit+veivit, taitaisi hintalappu osua 500-1000e väliin. Aina tallissa käydessäni olen pyöritellyt laakeria, stefaa ja veivejä ja nyt ne alkaa tuntumaan käteen oikeinkin hyviltä, ei oo väljää ja pyörii pehmeästi. Lompakkoon vilkaisu vahvistaa näkemykseni ;)

    Uudet päätystefat ja kone nippuun. Öljypumpun ehkä puran ja kasaan uusilla tiivisteillä. Ja männätkin oli pahemman näköiset mitä muistin. Ylikoko männät vain pikaisella vilkaisulla vaikuttaisi olevan kiven alla.

    Nooh, pikkuhiljaa etenee.....
     
    • Luovaa Luovaa x 1
  11. eboxi

    eboxi Tulokas

    Liittynyt:
    1.2.2018
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eikös se vähän niinkuin tarttis jonkunmoisen ennakonsäädön ylipäänsä käydäkseen?
     
  12. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    2 925
    Saadut tykkäykset:
    331
    Ennakon tarvii, mutta toimii jollain lailla ilman säätöä.
     
  13. kkuula

    kkuula Kansalainen

    Liittynyt:
    8.1.2012
    Viestejä:
    273
    Saadut tykkäykset:
    14
    2-tahtisen ennakkokäyrä on täysin erilainen nelariin Verrattuna. Taisi jopa olla normaalia että kierrosten noustessa myöhästyttää sytytystä.
     

Jaa tämä sivu