Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Ohje Jos en pysty rekisteröitymään Konekansan käyttäjäksi

Viestiketju osiossa 'Ohjeita, FAQ, UKK' , aloittaja borg, 11.10.2017.

  1. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    14 518
    Saadut tykkäykset:
    1 683
    Hyvin todennäköisesti olet hotmail-sähköpostin käyttäjä.

    Tarkistin viimeksi tänään, mistä tämä ongelma voisi johtua. Microsoftin vastaukseksi on kai ymmärrettävä, että ongelmaa ei ole olemassa. :shokki: Tai he eivät itsekään tiedä: "Note: Errors are unlikely, however, if an error is indicated, please resubmit the specific IP or IP range."

    Ongelma ilmenee seuraavasti:
    • rekisteröidyt käyttäjäksi
    • odotat vahvistussähköpostia
    • sähköpostia ei koskaan tule
    Foorumi kyllä lähettää sähköpostin, mutta Hotmail ei toimita sitä perille. Kiusallista ongelmassa on se, että Hotmail on ainoastaan kerran lähettänyt automaattisen ilmoituksen, että viestiä ei toimiteta perille. Syyksi Hotmail ilmoittaa, että palvelimemme IP-osoite on listalla, josta ei vastaanoteta sähköpostia.

    Tämä on perin outoa, sillä Konekansa.net
    • ei ole millään spämmiosoitteiden mustalla listalla
    • verkkotunnuksen kaikki DNS-asetukset (spf, dkim, dmarc, reverse dns...) ovat kunnossa
    • Mail-tester antaa sähköpostiemme laaduksi 10/10
    • ei ole Office 365:n spämmilistalla
    • Microsoft (Outlook.com) ilmoittaa "errors are unlikely" kun on Microsoftille on raportoitu sähköpostiongelmasta
    Paras ratkaisu on käyttää liittymiseen jotain muuta kuin Hotmailia, sillä minkään muun sähköpostin kanssa tällaista ongelmaa ei ole ilmennyt.

    Ongelman ratkaiseminen jatkuu. Olisi mukavaa, jos Microsoft edes ilmoittaisi, että kyllä - olitte sulkulistalla - ette ole enää, mutta toistaiseksi vastaukset ovat aika hämäriä. Mikäli sähköpostin kulussa Hotmailiin on edelleen ongelmia, pitää vain raportoida uudelleen, kuten kehotus kuului. :pesis:
     
  2. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    14 518
    Saadut tykkäykset:
    1 683
    Microsoftilta tuli yöllä vielä toinenkin vastaus, jossa ilmoitettiin palvelimen IP-osoitteen olevan nyt poistettu estolistalta, mutta "...does not guarantee that your email will be delivered to a user’s inbox."

    Vastauksessa annettiin linkit pariin analytiikkatyökaluun, joiden avulla voi hieman paremmin seurata, mikä Microsoftin järejestelmässä aiheuttaa tämän Hotmailin syrjinnän meitä kohtaan.

    Todennäköisesti se ei liity mitenkään Konekansaan tai palvelimeen, jolla tämä ja muutama muu sivusto toimii. IP-osoite on ollut käytössämme heinäkuusta saakka. Aiemmin se on epäilemättä ollut jonkun muun käytössä ja sen aikainen käyttäjä on joutunut Hotmailin mustalle listalle.
     
  3. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    14 518
    Saadut tykkäykset:
    1 683
    Myös palveluntarjoajamme UpCloudin tuki selvitti tätä ongelmaa. Heidän mukaansa Hotmail ilmoittaa tällä hetkellä, ettei palvelimemme IP-osoitteesta tulevaa postia ole estetty.
     
  4. olym

    olym Tulokas

    Liittynyt:
    8.10.2017
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    kiitos selvityksestä
     

Jaa tämä sivu