Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Istukkaventtiilin vaihtoehdot

Viestiketju osiossa 'Maamoottorit, moottoritekniikka' , aloittaja borg, 15.8.2018.

  1. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    17 745
    Saadut tykkäykset:
    2 521
    #1 borg, 15.8.2018
    Viimeksi muokattu: 15.8.2018
  2. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    17 745
    Saadut tykkäykset:
    2 521
  3. Jammu

    Jammu häh

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    305
    Saadut tykkäykset:
    51
    Sinänsähän kaikenlaisia venttiileitä on liikuteltu sähköllä suoraan tai esiohjattuna maaliman sivu.

    Nytpä vissiin insinöörit on kehittäneet sevverta halvan konstruktion jota tehtäneen kaupallisesti.

    Mut hyvä niin. Vaikka omat aatokset olis, samma vanhaa paskoo uures paketis:matikka:
     
  4. JKAVS

    JKAVS Teekkari
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    11.12.2015
    Viestejä:
    566
    Saadut tykkäykset:
    146
    Tuossa luistiventtiilissä ainakin on aika paljon edestakaisin liikkuvaa massaa. Lisäksi se tekee sekä suoraviivaista että kiertoliikettä.
     
  5. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    32 219
    Saadut tykkäykset:
    1 855
    Koskakohan keksivät moottorin jossa männät pysyy paikoillaan ja sylinteriputket liikkuu....
     
  6. alfred_j_kwak

    alfred_j_kwak Kansalainen
    KK Plus pack Betatester

    Liittynyt:
    18.8.2014
    Viestejä:
    935
    Saadut tykkäykset:
    154
    Eikö tuo kiertoliike tee höpöä männänrenkaille?
     
  7. Joona.S

    Joona.S Kansalainen

    Liittynyt:
    29.9.2013
    Viestejä:
    1 035
    Saadut tykkäykset:
    152
    Eikös semmonen moottori oo jo keksitty missä sylinteriputkea liikutetaan tahdistamaan kanavia.
     
  8. Konepajamies

    Konepajamies Kansalainen

    Liittynyt:
    5.5.2014
    Viestejä:
    21
    Saadut tykkäykset:
    31
    Eikö näin olekin ...tavallaan pyörivässä tähtimoottorissa? Siinähän sylinteriryhmä pyörii potkuriin liitettynä ja kampiakseli "roippeineen" pysyy paikallaan!
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. Joona.S

    Joona.S Kansalainen

    Liittynyt:
    29.9.2013
    Viestejä:
    1 035
    Saadut tykkäykset:
    152
    Erikoinen rakenne tämäki.

     
  10. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 500
    Saadut tykkäykset:
    397
    On aika luonnollista, että luistiohjausta kokeiltiin polttomoottorin alkuaikoina, sillä höyrykoneet on luistiohjattuja ja tekniikka oli tuttua. Se ei kuitenkaan ollut ihan ongelmaton ja syrjäytyi ajan myötä. Viimeinen ja tunnetuin käyttäjä oli tuo videoissakin mainittu Willys. Willys-Knight autoissa oli luistimoottori vuoteen 1933 asti.
     
  11. Janski

    Janski Kansalainen

    Liittynyt:
    26.7.2016
    Viestejä:
    859
    Saadut tykkäykset:
    195

    Kerran yhdeltä lentokone expertiltä kysyin että miten tollasessa moottorissa toimii kaasujen vaihto:epätieto: pakoventtiili on ihan normisti mutta sitte "imu venttiili" onki männässä oleva ihan vapaasti paine erojen ja männän kulkusuunnan mukaa liikkuva venttiili:eek:. Muistelen vielä että kaasari olis kampiakselin päässä mutta tää tieto ja tarina on mun muistin varassa kirjoiteltua ei jaksa alakaa kuukkeloimaan:oops: pakko vaan etes yrittää jotain jostain tietää:)
     
  12. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    109
    Saadut tykkäykset:
    3
    Niin onhan noita luistiventtiileitä mutta ne sitten 2-tahti koneissa
     

Jaa tämä sivu