Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Innovaatioketju

Viestiketju osiossa 'Omavalmisteiset koneet ja koneiden tekniikka' , aloittaja Kontsa, 4.6.2017.

1. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    1 683
    Meillä oli 15 vuotta sitten samanmoisia, muttei enää. Tuli komposti tuonne keskelle. Pitäisi saada purut hyvin pois joukosta.

2. cardaani

cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 115
    Mulla on aurinkoisella ja tuulisella paikalla. Sekapuu kuivaa hyvin keskeltä kekoakin. Koivukin kuivaa, jos ei syksyn sateissa sitä tee. Maanvaraiseksi (multa) ei saa pohjaa tehdä. Mulla laakean kallion päällä.

3. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    1 683
    Meillä on vähän liikaa varjostavia korkeita kuusia ympärillä. Nykyään olen tehnyt kaikki puut kuormalavoille. Ensin kasaan ja sitten siitä vasta häkkiin, samalla tippuu silput, tuohet ja purut pois. Helvetisti tulee rukkasen jälkiä, mutta irtoaapa hieman hartiajumit.

4. jusape

jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    1 050
    Eipä tuon rukkastenjälkien määrä varmaan niin meinaa, omatarvepuissa paljoakaan..... Ehkäpä ihan hyväkin vaan, "pöydän äärellä" töitä tekevälle kropalle .......

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  5. borg

borg administi
    Ylläpitäjä

Saadut tykkäykset:
    1 683
    Piirtelin joskus putsausrummun mutta ei näillä puumäärillä kannata tehdä. Ihan tarpeellista on edes joskus saada hihat heilumaan.

6. LPR

LPR Pehtoori
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    113
    Mä oon tehny yleensä n. 2m halkasijaltaan olevia häkkejä ja kaks kerrosta lavoja alle, ni ei oo homehtunu keskeltä, vaikka multamaalla onkin. Ja häkit riviin, et saa riu'usta laitettua kurkihirren pressulle, ni kiertää ilma päistä pois, eikä jää ylös sitä kosteuspussia.

7. cardaani

cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 115
    Nykyään kun aurinkopanelit ovat melko halpoja, niin vois laittaa kekoon pystyyn 110mm putken ja yläpäähän tietokoneen tuulettimen imemään. Se putken alin metri vois olla vaikka salaojaputkea tai muuten rei'itettyä. Ei varmaan sitten haittais kohtuullinen roskakaan.

Mulla kanssa keot vierekkäin ja yleensä harjahirsi niiden välissä. Pääasia, että ovat sivuista auki.

8. V361

V361 W.W.W.
    KK Plus pack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    931
    Eläs cardaani omi mun innovaatioo....ei tosi aurinkopanelilla vaan ihan akulla jota aika-ajoin lataillaan....kasan sisällä 50 millistä salaojaputkee harvalla kiepillä, viimenen metri reiätöntä putkee, "imuriputkiyhde" mallia DIY ja 120 mm tietokonepuhallin IMEMÄSSÄ sieltä kasan sisältä, alkuun ajetaan 12 volttia, ekan akullisen jälkeen usblaturilla viittä volttia....

9. Tunkki

Tunkki Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    313
    Tänä vuonna tutkailen havupuun toimintaa. Koivu ennemmin ollu ykösvaihtoehto mut nyt sain muutaman kymmenen kiintomottii pystyynkuivanutta pihkapuuta ja selvitän sen toimivuutta kuormalavain pääle palasteltuna.

Saas nähä kuinka äijän käy

10. Kontsa

Kontsa Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    127
    Tuommoinen tuli joskus tehtyä.
    WP_20171001_18_44_55_Pro.jpg
    Yhdessä nipussa kulkee bensa, ölppä,työkalut ja varaketju.

11. Stone

Stone Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    3
    Helposti purettava ja siirreltävä rankapöytä IMG_20171010_115704.jpg

#31 Stone, 10.10.2017
    Viimeksi muokattu: 10.10.2017
    • Hyödyllinen Hyödyllinen x 3
    • Tykkään Tykkään x 1
  12. Stone

Stone Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    3
    Valmetin lukon murjomiset talvella väheni yhdellä alumiinin palalla ja epoksilla

IMG_20171010_121312.jpg

• Tykkään Tykkään x 1
    • Hyödyllinen Hyödyllinen x 1
  13. Stone

Stone Kansalainen

Saadut tykkäykset:
    3
    IMG_20171010_130943.jpg Säkkiteline tuli tällääne, nii kulkee koneen mukana ja voi kääntyvällä kuljettimella tehdä kolmea erikokoistaki säkkiä kerralla

• Tykkään Tykkään x 1
    • Hyödyllinen Hyödyllinen x 1

Jaa tämä sivu