i pad 2

Viestiketju:
i pad 2

mf25

Kansalainen
KK Plus ADpack
Liittynyt
2 Joulukuu 2011
Viestit
3,275
Sain moisen härvelin koekäyttöön, onko se oikeasti muuta kun turvonnut kosketusnäyttöinen puhelin ilman puhelu mahdollisuutta ? Ainakin sen selain, tää perskeleen safari, toimii niin kun se värkki olis puhelin, kaikki sivut aukeaa mobiiliversioina, voiko sille tehdä mitään? Minä en kyllä sieltä asetuksita löytänyt mitään, mistä minä olisin mitään ymmärtänyt... Nämä omena koneet ovat minulle muutenkin vähintään vieraita, saati sitten tämä pyydys...:Häh:

K
 
Eiköhän tuon "user agent" - asetuksen saa Safaristakin jostain muutettua niin ettei kaikille kerro olevansa mobiililaite. Googleta siis tuo user agent.

iPad on itselläni ostoslistalla myös. Oma käyttöni on juurikin surffailuun, mutta kiinnostaa myös selvittää kuinka pitkälle se venyy näiden web-töiden tekemisen välineenä. Ja kiinnostavin osa-alue on ehdottomasti iPadin käyttäminen erilaisten pc-ohjelmien lisäkontrollerina / kaukosäätimenä. iPadin saa liitettyä tietokoneeseen multikosketuksella varustetuksi lisänäytöksi, ja useat musiikkiohjelmistot ja jotkin grafiikkaohjelmistot tukevat iPadia siten, että niille löytyy iPadiin omat sovelluksensa joiden asentamisen jälkeen ohjelmistojen käyttö onnistuu osittain tai kokonaan iPadilla.

Puhelimen puuttuminen on vähän tyhmä ratkaisu, mutta onhan noita puhelimia toisaalta kyllä..
 
Pitäisi aina googlata ensin :vauva: Appstorestahan näkyy löytyvän "KissMyAgent" niminen härpäke joka näköjään muuttaa sen mobiili statuksen pöytäkoneeksi...pitäis vaan kirjautua sinne appstoreen ja ne vissiin vaatii kaiken näköstä siihen, esim. luottokortin numeron... :mad: vaikka sieltä ei maksullisia ohjelmia lataisikaan, ei oikein kiinnostaisisi, kun se i pad on firman värkki...saiskohan jostain järeempää versiota, esim. "KickMyAgent"...:twisted:

K
 
Luottokorttitietoja ei tarvitse antaa iTunes - tilin luomiseksi, vain jos ostaa jotain.
 
Sitten mulle on puhuttu soopaa, kaveri sai samanlaisen koneen, ja teki tilin appstoreen, ja väitti joutuneensa antamaan luottokortin numeron, pitää syventyä asiaan...:confused:
 
Tänks, testataan heti, kun fortum ja elisa saavat kiskottua piuhat takaisin puuhun...tai muistan ottaa padin mukaan töihin..tosin mitään en muista unohtaneeni. :vislari:

K
 
Tämä foorumi ja monet muutkin toimivat iPadilla ja iPhonella näppärästi Tapatalk-ohjelmalla. Paljon helpompi kuin iLaitteen selaimella.
 
Piut paut sanon minä moisille ipadeille ja phoneille. Monet kellä nuita on niin hypistelevät laitetta neurootisesti ja pakonomaisesti, jos joku olis laittanut viestin tai olisko iltasanomien etusivulle ilmestynyt uusi uutinen jne. Kävin kattomasa koneliikkeessä yhtä konetta ja kerkesi myyjä siinnä konetta tutkiessamme moittimaan nettiyhteydet laitteen bugit moneen kertaan. Itse myytävästä koneestaan ei juurikaan puhunut . Näpelöi ja esitteli vain piippailevaa leluaan. Lähin vähin äänin pois!
Aletaan olla perimmäisten kysymysten äärellä. Mihin tavallinen ihminen tarvitsee tätä uusinta tietotekniikkaa vai tarvitseeko ollenkaan?
 
Rokressi kysyy oikeita kysymyksiä. Tietotekniikka on kivaa, mutta usein herää kysymys, käyttääkö sen kanssa elämäänsä järkevästi.
 
1135270095103.gif
 
Tuo Wagnerin tapaus on niin totta, että ihan kipeää tekee.
 
Nuin ikään, piuhat on saatu näköjään puuhun ja toimivatkin, eikä ollu sähköt pois kun pari päivää...ja hyvin toimii appstore ilman luottokorttia, tänks arv...duunikaverilla ei kait menny ihan putkeen appstoren asennus luulen mä...

K
 
Nyt on ipad2 tässäkin taloudessa. Eilisillasta leikkinyt tuon kanssa, ja vaikuttaa siltä että se on paljonkin käyttökelpoisempi kun pelkäsin. Soittaa tuossa spotifytä ja toimii photoshopin työkaluvalikkona. Jo pelkästään tuo photoshopin kanssa toimiminen tekee tuosta hintansa arvoisen. Angry Birdsiä piti tietty myös kokeilla. :D
Illasta on tarkoitus viritellä padi toimimaan ftp-clienttinä ja editorina. Vaikuttaisi tässä vaiheessa siltä että saan tuosta tehtyä työkalun jolla voin hoitaa nettipuuhat missä tahansa. Se on jo aika paljon neljän ja puolen sadan lelulle.
Kerron lisää kun kokemusta karttuu...
 
Juu, musajuttuihin tuli vehje osittain hankittuakin. Eilen asensin garagebandin, ja täytyy sanoa että aika helpoksi on tehty musisoiminen sen avulla.

Muita asennettuja musaohjelmia ovat ReBirth, Sunriser ja Fairlight. Korgin ims-20 ollee vielä pakko-ostosten joukossa. Nyt on kuitenkin tovin budjetti tapissa kun tuli tilattua myös Alesiksen iodock että pääsee midillä säätämään. :rolleyes:
 
No nyt se on sitten seuraava hankinta se Mac; GarageBand on siinäkin aika loistava ja saa iPadilla tehdyt musisoinnit siirrettyä jatkojalostukseen.
Jos raskaampaa midi/musiikkisoftaa haluaa niin Logic lukee myös noitaGB-fileitä. Uudesta ProToolsista en osaa sanoa kun oma kokemus on ainoastaan PT 3-8.
 
Ei taida minusta maccimiestä tulla, ja garagebandinkään käyttäjyyttäni epäilen, ainakin suuremmassa määrin. Studioni koneella on Cubase / Reason / Reaper- yhdistelmä, räkissä rautaa sen verran ettei tarvitse välttämättä sitä tietokonetta edes avata ja sekkareita löytyy ipadin lisäksi hardwaremuodossakin kolme. :D
Protoolsiin en taida seota kun homma on kuitenkin harrastusluontoista. Vähän turhan hintavaa leikkiä... Mutta ipad on kyllä yllättävän viehättävä myös musaleluna. :)
 
Olenko käyttänyt liikaa iPadiä ja iPhonea lueskelemiseen, kun ihan paperille painettua kirjaa lukiessani ihmettelin kellonajan puuttumista sivun yläreunasta?
 
Takaisin
Ylös