Joona.S
Kansalainen
Sen jos kertoo kahella nii ollaan lähempänä oikeaa.Jonkin tiedon mukaan 1500kg
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
Sen jos kertoo kahella nii ollaan lähempänä oikeaa.Jonkin tiedon mukaan 1500kg
Njaa, kauha näyttää ehkä 700l paremminkin. Suunnilleen vastaavan näkönen mittasuhteiltaan ku tuo quicken maakauha joka meillä on. Minusta tuo näyttää ihan sopusuhtaiselta ko. KoneessaJonkin tiedon mukaan 1500kg
No tossa on 220cm yleiskauha minkä tilavuus vissiin 1.4m3 se kukkurallaan märkää hiekkaa nousee varsin eleettömästi tyhjäkäynnillä mutta vallu kyllä meinaa huokasta.
Paineet tosta mittasin kun oma keulapumppu tolle kuormaimelle niin 180bar on.
Onhan tää vähän humoristinen näkönen.
Näytä liitetiedosto 145261
Ton tilavuuden katoin valmistajan sivuiltaNjaa, kauha näyttää ehkä 700l paremminkin. Suunnilleen vastaavan näkönen mittasuhteiltaan ku tuo quicken maakauha joka meillä on. Minusta tuo näyttää ihan sopusuhtaiselta ko. Koneessa
Kyllä on merkitystä turvallisuuteen, paljonkin. Ulottuvuutta on vähemmän, piikit näkyy kuljettajalle ja jos osuu johonkin, niin ei ole niin terävä pää seivästämässä.Lisää offtopic: Joskus voimalaitostyömaalla ollessani meillä oli hommissa traktoriurakoitsija joka purki etukuormaajalla lasteja, siirteli tavaroita, jne.
Kerran sitten työmaan valvoja antoi ukaasin että tyhjänä ajellessa etukuormaajan piikit pitää olla vähintään 45 astetta yläviistoon. Turvallisuusriski kuulemma. Taisi vaan olla kateutta muiden urakoitsijoiden taholta![]()
No pääasia ettei turhaan törrötä suoraan eteen.Voihan ne piikit kääntää suoraan alaspäin.
Putki päältä mitattuna 80mm ja varsi 50mm tossa kuormaimessa.Kuvasta rullamitalla mittaillen katselin että karvan yli 2000kg jääneepi karkeasti nostotehoa noilla mittasuhteilla jamekseen jos on 60mm männät nostosylintereissä. Hankala kuvasta sanoa onko ne niin isot? Ehkä siis 2200 jos aisat lasketaan pois. Se olis jo aika riski kuormaaja, kun tuo teeläisen iso kuormaajakaan ei juuri yli kolmea tonnia nosta, tai ehkä 3,5 noilla 205bar paineilla mutta nostaa kylläkin yli neljän metrin korkeuteen. Siinä jo on isonkin traktorin perä ilmassa ja eturenkaat ei meinaa jaksaa kääntyä kun ottaa 2,5-3 kuutiota lehmänpaskaa kyytiin, + 500kg kauha.
70mm mäntä luultavasti, on siinä sitten potkuvaPutki päältä mitattuna 80mm ja varsi 50mm tossa kuormaimessa.
Arvelin kans tota halkaisijaa.70mm mäntä luultavasti, on siinä sitten potkuva
Tuossa meidän 3303 kaivurissaki on ollu kai tällanen, mutta on muutettu vastapainokoneeksi kun pultit rungosta löystyneet ja korvake etukehdon kyljestä/ rungosta lohennu. James kaivuri vain perässä siis enää. Pystytolpat kuormaajasta jälellä. On hyvin peräpainoinen kone ilman isoa etukuormaajaa.Arvelin kans tota halkaisijaa.
Käsittääkseni tota kuormain mallia on jonkinverran aikoinaan käytetty traktorikaivureissa.
Toi systeemi on taka-akselissa kans kiinni ja siellä on käytännössä tupet joissa nyt toi peräpaino kiinni. Paino makaa niiden päällä, vetovarret ja työntötanko vaan pitää paikallaan. Tiedä sitte onko alkujaankin semmonen rakenne että kaivuulaite tulis suoraan samaan paikkaan kiinni.
Tuossa Koneviestin artikkelissa on juttua tuostakin Jontikan mallista:Jos palataan aiheeseen, tuossa on kone joka varmasti pärjää monessakin mielessä valmeteille eikä ole yleensä likikään niin kalliita
"Ylösen huoltomiesura päättyi vuonna 2003, jolloin Zetorin menekki oli jo kääntynyt laskuun. Edelleen hän pitää Zetoria pikkuvikoineenkin ihan kelpo traktorina, jos sitä ei ole pilattu korjauksilla. Varsinkin pienemmät Zetorit olivat remonttien ja huoltojen puolesta isoja kätevämpiä. Lisäksi sekä isoihin että pieniin Zetoreihin saa hyvin varaosia, eivätkä ne ole hintavia."Zetorin huoltotyössä sattui ja tapahtui, sopimushuoltaja kertoo: "Hankalin remontti oli Fordin taka-akselin vaihto keskellä metsää"
Zetor oli yksi Keskon myydyimmistä malleista 1980-luvulla, minkä vuoksi myös merkin huoltomiesverkostoa laajennettiin. Rautalampilainen Pauli Ylönen toimi Keskon sopimushuoltajana vuosina 1988–2003.www.maaseuduntulevaisuus.fi
"vesipumppuremontti kesti odotettua kauemmin, kun asiakas oli suositusten mukaisesti purkanut Zetoriaan ennakkoon. Osia oli valtavasti pitkin ladon lattiaa. Todellisuudessa traktorista ei olisi tarvinnut ottaa irti juuri mitään"
"lähes jokaisessa Zetorissa esiintyi pidemmän käytön jälkeen oli kytkinongelmia, etenkin nestejärjestelmissä. Kolmas tyypillinen Zetor-vaiva oli vaihteistossa. Jos vaihteiston vipua käsitteli turhan rivakasti, saattoi kaksi vaihdetta mennä päälle yhtä aikaa."
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.