Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Hurja remontti minimaalisella budjetilla.

Viestiketju osiossa 'Rakentaminen, energia, lämmitys' , aloittaja Roosa, 17.9.2019.

1. jusape

jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    3 810
    Periaatteessa aika pitkälti varmaan melko liki niin menee.....
    Ensin purkia vaan sisältä et säilyy seinät ja sadesuoja-katto päällä, sit ehkä ulkolaudoitus, joka ei ihan uusimistarpeiselta tosin näytä, mut ei oikein vielä niin pitkällä olla....
    Mut, onneks ei oo mitään paniikkiaikataulua tällä rojektilla. Viimesyksy-talvi meni jo, ja enstalvestakaan ei vielä tiedä, että sitä muuttoa ajatella.....

2. cardaani

cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    3 228
    Kyllä tuo tuulensuojalevy sisäpuolella ja laatoitus on ollut jossain vaiheessa ihan käytetty metodi. Oon itsekin ainakin kerran törmännyt.

Aika hyvin se on tuossakin toiminut, koska laatat pysyneet seinällä.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
    • Eri mieltä Eri mieltä x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  3. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    1 530
    Niinpä, jos tuolla laattojen takana ei olisi ollut tuota tuulensuojalevyä, niin huonosti ne olisi kestäneet. Lisäksi kylppärissä olisi voinu tuulla. :D

• Hauska Hauska x 2
  4. Mikael

Mikael Ken sent me
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 179
    Meillä oli yhdessä rivarikämpässä liimattu kylpyhuoneessa laatat kontaktiliimalla suoraan lastulevyyn :confused: Ihmeen hyvin nekin olivat kestäneet.

5. Roosa

Roosa Fifty shades of pink

Saadut tykkäykset:
    947
    Aha. No itelle tuli kyllä ihan yllätyksenä. En ole koskaan edes kuullut moisesta.

• Samaa mieltä Samaa mieltä x 3
  6. topik

topik Väsyttää
    Betatester NoAd

Saadut tykkäykset:
    853
    Tyttären 81v rakennetussa talossa oli saunan lattian rajassa tuulensuojalevylle laatoittu vesipenkki. Pesuhuoneessa kattopaneelien alta löytyi samaa ainetta.
    Ei se joku poikkeava rakennus tapa tai materiaali ole aina väärin tehty. Se voi olla sille rakennusajankohdalle hyvinkin toimivana pidetty asia.
    Esim. Valesokkelit jne..

7. Roosa

Saadut tykkäykset:
    947
    Oikein mukava miekkonen ilmestyi tänään pelipaikalle ja teki tarjouksen kattoremontista.
    Oispa rahhoo 5-numeroinen summa, niin sais homman hoidettua... :persauki:

Hiukan meinas kyllä hävettää se miltä pihalla näyttää. Eipä ole tullut aatoksiin, että paikalle saattais tupsahtaa joku yllättävä kävijä. :redface:
    IMG_2911.JPG IMG_2914.JPG

• Hauska Hauska x 10
    • Tykkään Tykkään x 2
  8. V361

V361 W.W.W.

Saadut tykkäykset:
    2 357
    Oisit sanonu jotta kaupparatsuilla on varattu sama kohtalo ku joulupukille....

• Tykkään Tykkään x 1
  9. korhonen

korhonen Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    496
    Sanoitko sille kattosankarille että edellinen katolle pyrkivä roikkuu tos kuistilla.. :rolleyes:

• Tykkään Tykkään x 1
  10. Roosa

Saadut tykkäykset:
    947
    Ei ny viittiny pelotella kun oli oikeasti mukava kauppias, eikä mikään hirveä tyrkyttäjä.

11. Nuhvi63

Nuhvi63 Kylähullu
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    872
    Mukaviahan ne on, vaan niille lyötävä heti luu kurkkuun :pesis:

12. jusape

jusape Mr Horsepower

Saadut tykkäykset:
    3 810
  13. Janski

Janski Latvassa lahoa.
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    834

Montakohan sisälle tarjouksen tekoon pyrkivää kauppiasta minä oon tuosta ovelta häätäny:kiroaa:. Vaskisepät pisti parhaan :confused: torstainana oli kax ukkoa ovella ja ehdottomasti olis pitäny sisälle päästää :mad:eivät muuten päässy :rolleyes: eikä siinä kaikki maanantaina oli saman firman edustajia taas oven takana sisälle pyrkimässä :confused: ei muuten päässy nekään:D ihan saivat suu sanallisen käskyn painua helevettiin tältä tontilta ja kehotuksen pitää yhteyttä muiden myyntitykkien kaa etteivät toiste ilmesty enää mun oven taa:D. Yhen kattukauppiaan minä oon karkottanut tontilta paskalla istuessa:D soi ovikello ja emäntä meni avaamaan sieltä sitten alako emännän ääni kuulumaan että ukko on paskalla ja sulla varmaan olis viisain häipyä ennen ku se sieltä tulee sillon ku minä karjasin sieltä vessasta että eikai siellä saatana vaan oo katto kauppias... Oli muuten pihassa hienot auton poistuma jäljet :D emäntä nauro että se kauppias oli meinannu vielä hädissään perruuttaa tohon portin pieli kiveen pahki:rotfl:.

• Hauska Hauska x 6
    • Tykkään Tykkään x 3
  14. YxJampe

YxJampe Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    697
    Eipä ollu yllätys mikä firma kyseessä.
    Hinnottelu yhtenäinen vesivekin kans mutta samaa kööriä ne ovatkin.
    Noilta tuli kans aikoinaan tarjouksia ja melkoset hinnat oli. Toiseen töneen 14000e. 120m2 pirtti suorilla lappeilla. Tähän T:n malliseen vanhempaan en edes muista.
    Naapuri sai tarjouksen 16000e. Osti ruukin pellit ja uusi ruoteet niin alle 6000e maksoi ne.

Kai sieltä kohta kurvaa vesivekin auto pihaan ja tekee halvemman tarjouksen.

#1054 YxJampe, 29.5.2020
    Viimeksi muokattu: 29.5.2020
  15. korhonen

korhonen Kansalainen
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    496
    Samoin oli vanhempien taloon ku isäukko oli kysyny tarjouksen kattorempasta ni oli jotain 17-19t€.. pellit otettiin suoraan tehtaalta ja ite asennettiin ni ei tainnu 8000€ mennä..

16. V361

V361 W.W.W.

Saadut tykkäykset:
    2 357
    Himppa yli 100 neliöinen pohjaltaan, harjakatto + erillinen eteinen. Kaikki peltituotteet, siis pellit, räystäspelit, räystäskourut,syöksytorvet, lape- ja seinätikkaat pihaan tuotuna 4300 egee. "Vanhaa väriä" myytiin varastosta pois....Wecmanin peltiä.
    Lisäksi 1000 metriä lautaa + aluskate ja muutama kilo ruuveja.
    Edullisin kattofirman tarjous 14 000 egee, kallein siinä kahdenkympin korvilla.
    Joten kun sitä 5 päivää teki kattoremppaa yksinään, ainoostaan peltien lappeellevedossa oli kaveria talkoissa, se tiesi noin 1800 euron päiviä....kärsi siinä talkooporukalle pari sihiä tarjota.....

17. Mikael

Mikael Ken sent me
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 179
    Minulla ei ole kuin hyviä muistoja kattorempasta. 2 firmaa kävi tarjouksen tekemässä ja halvempi voitti. Halvempi oli myös paikkakunnalta tai ainakin työmiehet oli. Aika korkea tää meidän talo, etenkin sisäpihan puolelta niin telineitä oli aika määrä. Tekivät lisäeristyksiä portaikon kohdalle sekä puhalsivat yläkolmioon selluvillaa lisäeristeeksi. Kaikki ilmanvaihtoputket eristivät ym. ja koko homma oli avaimet käteen periaatteella viikossa tehty. Otettiin profiililtaan vähän kalliimpi pelti niin se hieman nosti kustannuksia. Kotitalousvähennyksen jälkeen tais kokonaiskustannukset olla 11k euroa. Helpoin remontti mitä tähän taloon on tehty kun itse ei tarvinnut muuta kuin maksaa lasku. Sekin on maksettu jo aikaa sitten kokonaan pois kun itse remontti oli 2013.

• Tykkään Tykkään x 1
  18. LPR

LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

Saadut tykkäykset:
    1 530
    Tuossa isäukon taloon olen katon uusimisesta muutaman tarjouksen kysynyt. Yllättäen on nämä kauppurit olleet hyvin samaa hintatasoa, kuin ihan muutkin. Kyselty on sekä yksittäisiltä kirvesmiehiltä, että kattotöihin erikoistuneilta yrityksiltä parin erityyppisen kauppurin lisäksi. Se pellin hinta on kuitenkin kokonaisuudesta lopunviimein aika pieni osa. Tarjouspyyntöihin olen sisällyttänyt vanhan katon purkamisen, asbestipitoisen varttilevyn hävittämisen, muun jätteen hävittämisen, katon oikaisun ruoteilla kiilaamalla tms., aluskatteen, ruoteet, pellit asennettuna, piipun pellitykset ja kattoturvatuotteet asennettuna, pari vuotta vanhat kourut irroitettuna ja asennettuna ja kaikki tarveaineet. Hinta on kaikilla ollut 80-90 e/m2. Kallishan tuo on, mutta ymärrettävä paikan haastavuuteen nähden. Katto on 1:3 kaltevuudella, harja toista kymmentä metriä korkealla, kolme piippua, vinkkeliä vähän joka suuntaan ja pinta-alaa n. 500 m2. Itse en pysty korkeanpaikan kammoisena tekemään, vähintään pitäisi olla palkattuna pari kaveria apuna noin isoa ja jyrkkää kattoa tekemässä. Itseltäänkin menisi iso raha jo pelkästään rakennustelineiden ja nostokorin ym. vuokriin, alarinteen puolella taitaa räystäskin olla jossain 7-8 m korkeudessa.

19. Mikael

Mikael Ken sent me
    KK Plus pack

Saadut tykkäykset:
    1 179
    Koko kesä siinä olis itsellä mennyt sen katon kanssa telutessa jos kaikki olis pitänyt itse tehdä. Nyt oli viikossa hoidettu ja meillä hintaan sisältyi myös kattoturvatuotteet, lumiesteet molemmille lappeille, Vilpet ja piipun pellitys. On ne hinnat voineet 7 vuodessa vähän noustakin.

Hintaeroa ei yllättäen ollut kuin alle 1000€ niissä tarjouksissa mitä kyselin. Halvemman tehnyt lupasi samaan hintaan eristää iv-putket niin homma oli selvä.

20. Janski

Janski Latvassa lahoa.
    KK Plus ADpack

Saadut tykkäykset:
    834

Mulla kans samaa ongelmaa pahasti :mad:. Talo rintama mies tyylinen ja katolla pitäs kiikkua ja vaihtaa naulat ruuveihin. Mutta mite helevetissä sinne menee ku ei ton leikkimökin harjalle tohtinu mennä:facepalm:.

Jaa tämä sivu