Hurja remontti minimaalisella budjetilla.

Viestiketju:
Hurja remontti minimaalisella budjetilla.

Oman ähkiön/kylppärin putkitushärdelli. Vasemmalla alhaalla pexi+ jakotukki, josta lähtö vasemmalle kuparilla wc - posliinille, pesukoneelle, ja lämminverivarsalle, ylös lähtö keittiöön, lavuaarille ja suihkulle. Alin kupari on tulo varaajalta.
IMG_20200108_164512.jpg
 
Pex putki laajenee aika kovasti lämmön vaikutuksesta, aiheuttaa näkyviin laitettaessa ikävän näköistä mutkaa putkiin.
 
Loppuen lopuksi eipä mitään jää näkyviin, kun vain uhraa asialle ajatuksen.
 
Rännin alta kannoin just ulkosaunaan kolme ämpärillistä vettä. Säiliöön yksi. Siinä on löyly- ja pesuvedet, tänään käyn yksin saunassa. Laitoin tähän -15 sisältä asuinkuntoon valmistuneeseen taloon 60l käytetyn varaajan, itse ehdottelin muuripataa, mutta pikku koileri oli "puolivälin tarjous"... Lessuperheissä muuten riittää vesi 15 henkilölle 300l varaajalla... ehkä niillä on sama filosofia mun kanssa. :facepalm:
 
Lessuperheissä muuten riittää vesi 15 henkilölle 300l varaajalla... ehkä niillä on sama filosofia mun kanssa.
No on se vähän eri asia kun volyymi tuo etuja. Onhan varaajan tilavuus 5 kertainen versus 60l. Sellaisesta 300l varaajasta suihkuttelee yhteen putkeen 60-70 minuuttia riippuen vastustehosta.
 
Rännin alta kannoin just ulkosaunaan kolme ämpärillistä vettä. Säiliöön yksi. Siinä on löyly- ja pesuvedet, tänään käyn yksin saunassa. Laitoin tähän -15 sisältä asuinkuntoon valmistuneeseen taloon 60l käytetyn varaajan, itse ehdottelin muuripataa, mutta pikku koileri oli "puolivälin tarjous"... Lessuperheissä muuten riittää vesi 15 henkilölle 300l varaajalla... ehkä niillä on sama filosofia mun kanssa. :facepalm:
Noh, jokainen meistä on oman elämänsä intiaani..
 
itse ehdottelin muuripataa,
Sinne pataan kuparikierukka varaajan esilämmitykseks, ni ei kuuma vesi lopu ja padan ollessa kuuma, ei käytännössä sähvöä kulu. Yhden yhdistyksen saunalle tehtiin noin, kun vesi loppui varaajasta usein isommalla porukalla. Nyt ei kuuma vesi lopu ja sähkölasku tippui kummasti.
 
Oman ähkiön/kylppärin putkitushärdelli. Vasemmalla alhaalla pexi+ jakotukki, josta lähtö vasemmalle kuparilla wc - posliinille, pesukoneelle, ja lämminverivarsalle, ylös lähtö keittiöön, lavuaarille ja suihkulle. Alin kupari on tulo varaajalta.
Näytä liitetiedosto 55290
Ähkiön/pukkarin taideteos vuodelta -03 :virnpeuk: (oh1hih oli se sittenkin 30L tuo haato)
20200108_183913.jpg
 
Kellariin saisikin koilerin viereen muuripadan, kun piippu lähtee sieltä asti. Lattialämmitysletkuissa ei vielä kierrä mitään, joskus tulee joko hake taikka maalämpö. Mutta sinne asti säästäisihän siinä jonkun nippelin hinnan...

Mulla on muuten lämpimässä rossissa kaikki putktet ja letkut, ja sieltä nousee suoraan ylös koohteeseen altapäin.
 
@Roosa Kuinkas remontti jaksaa? Ketjun uusin varsinainen työmaapäivitys taitaa olla 6.1. kun @jusape mainitsi kuvan kanssa joidenkin puurimojen saapumisesta?
 
Keittiöst on lahot ja puolilahot alapohjan niskat pois ja hirsiseinää vähän konesahalla vuollut, vielä on vuoltavaa.
Eilinen touhuttiin ulkona
 
Molen pari viikkoa lähinnä pilkkonut polttopuita, kun remontti on nyt semmoisessa vaiheessa, että en yksin pysty sitä tekemään.
 
Keittiöst on lahot ja puolilahot alapohjan niskat pois ja hirsiseinää vähän konesahalla vuollut, vielä on vuoltavaa.
Eilinen touhuttiin ulkona
Osta suosiolla pikkurällään teräketjulaikka. Käy se hirsien kalttaaminen aavistuksen kätevämmin.
 
Osta suosiolla pikkurällään teräketjulaikka. Käy se hirsien kalttaaminen aavistuksen kätevämmin.

Ei oo paikalliskaupan valikoimassa moisia.
Lisäks konesahan laipan kärki on pienemmällä säteellä ja enemmän ulottuvuutta.
Yli 10cm pitää paikoin saada pois.
Eipä täs paljoa pajalla ole tehty, pimeän tultua ehken illassa 2 - max 3h.
 
Tänään oli mukava keväisen tuntuinen ilma puuhastella pihalla. :)
IMG_2589.JPG IMG_2592.JPG IMG_2593.JPG
 
Takaisin
Ylös