Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

HTL tallin räpellyksiä

Viestiketju osiossa 'Härvelit' , aloittaja HTL, 6.2.2017.

  1. masseywasharris

    masseywasharris Kansalainen

    Liittynyt:
    9.1.2018
    Viestejä:
    699
    Saadut tykkäykset:
    115
    Lincolnit taitaa tulla Puolasta,mutta tekee Esabikkin koneita Kiinassa,joten semmoista maailma nykyään.o_O.Pienet Esabit siis.
     
  2. mftt

    mftt Kansalainen

    Liittynyt:
    16.12.2015
    Viestejä:
    251
    Saadut tykkäykset:
    23
    Muissa vanhoissa semmoista ole.
     
  3. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Pakkoha se on olla jos on yksnuppikone? Mitenkä vanha kones ja malli?
     
  4. mftt

    mftt Kansalainen

    Liittynyt:
    16.12.2015
    Viestejä:
    251
    Saadut tykkäykset:
    23
    On sillä ikää. Kerro tuosta kuvasta, että mistä säädän?

    IMG_20181116_134528.jpg
     
  5. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Jaah ae o nuita kannettavia malleja. :) ei oo muuta kokemusta ku puikkolaitteista.

    Itellä kempomig 4000 ja feed 400 lankurilla jostain 2000-luvun alkupuolelta.

    Siinon synergiaohjelmat miltei kaikille langoille ja kaasuille. :) On muute kempin kestävin kone tuo. Noita 4kpl meillä vielä käytössä.
     
  6. mftt

    mftt Kansalainen

    Liittynyt:
    16.12.2015
    Viestejä:
    251
    Saadut tykkäykset:
    23
    Sen uskon!
     
  7. HTL

    HTL Kansalainen

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    247
    Jaahas, se ois Yamaha miehille taas tuttua hommaa, eli telasto remonttia. Etupukin pultti oli irronnut ja se oli päässyt tekemään tuhojaan.

    Millähän kikka kolmosella kiinnittäis tuo irronneen palasen telarunkoon paikalleen ja toiselle puolelle pitäisi reikä täyttää, jonka irti lähtenyt pultti oli vatkannut soikeaksi n.15mmx20mm . Hitsata en vihti kun ratkeaa saumasta liukurungot, ainakin kuulopuheiden mukaan hitsatut liukurungot ei kestä. Sellainen kävi mielessä että puhdistais nuo vialliset kohdat kunnolla ja taakse kupari lattaa ja kokeilisi lirahuttaa sulaa alumiinia vikakohtiin ja lopuksi tuota koneistettua vahvikelevyä käyttäen poraisi uudet reiät molemmille puolille.

    Kuvahan unohtui ottaa siitä irronneesta palasesta

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  8. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    20 429
    Saadut tykkäykset:
    3 137
    Sulalla alumiinilla paikkaaminen on käytännössä hitsausta.

    Teräksinen osa tuohon rikkoutuneen rinnalle ja siihen reikä akselille?
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  9. HTL

    HTL Kansalainen

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    247
    Tuollainhan se kyllä kestäs, pitääpä hakea rst levyä ja pukata plasman läpi
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  10. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    20 429
    Saadut tykkäykset:
    3 137
    Liima vielä levyjen väliin, niin jopa on luja.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  11. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Minä vielä välttelin liukurungonvahvikkeiden ostoo... Varmaan ostattaa sit koko rungot vahvikkeiden kera ku noi ratkiaa... :p

    Minen sitte ymmärrä ku porukka vouhaa että alustan pultteja pitää joka reissun jälkeen kiriä ku löystyy ja pultit putoilee. Jopa brp.n ohje käskee kirimään pultteja.

    Ite jos jotain käyttäny auki niin liiman kanssa takas paikalleen ja yhtään pulttia ei oo löystyny saati pudonnu ja viime talvenakin tuli kuitenkin 3500km lasiin.
    Enkä oo tiukannu yhtään kertaa mitään.

    Liimahan menettää merkityksensä tuolleensa ku naksutellaan.

    Tulis jo lunta!

    Ready to race! :kouhoti:
    IMG-20181110-WA0027.jpeg
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  12. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    11 632
    Saadut tykkäykset:
    1 702
    No liimoista en tiiä mutta monessa tärisevässä paikassa missä pultit tuppaa aukeileen niin se Wanha sanota pitää vielä nykyaikanakin paikkansa. Minkä teet, tee se tervan kanssa...
     
  13. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    4 711
    Saadut tykkäykset:
    712
    Ei oo yhtään alustan pulttia multakaan auennut, kait jotenkin ajan väärin... :D
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  14. takapotku

    takapotku Tuleva jyväjemmari

    Liittynyt:
    12.6.2015
    Viestejä:
    519
    Saadut tykkäykset:
    31
    Kyllä nuo hitsatutki liukurungot on kestäny mitä hakkutuneita pultinreikiä ja pikku ratkeamia on käytetty hitsattavana.

    Kylläpä tuonne alustaan saa norlockkia, muotoon tehtyjä rosteripaloja tehä vahvikkeiksi/rikaksi että saa norlokit puremaan kunnolla.:) Nyttenki o lynessä liukurungot vähän mutkilla vaikka blingfactoryn vahvikkeetki on.:mad: Vaan ku yhe talven sitä alustaa parantelee(=Ajaa viat ulos ja korjaa) niin alkaa se sitte pysymään pultit kiinni ja alusta kasassa.:D Eturunkoon ku kans vahvikket tekee ja jarrupatteihin niin alkaa pysyyn kelkka muodossaan. Tuohon ekotykkiin pitäs männät vaihtaa, kampi oikoa ja iskarit huoltaa niin eiköhä eiköhä se ens talven kisailut kestä.:ruutu:
     
  15. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Paljonko on @takapotku n ötökässä kilometrejä?
    Itellä 7 000 lasissa ja toive ois jotta tulevan talven pysyis nipussa mosa.
    Ens kesänä jos mäntälöjumpan pitäs.
     
  16. takapotku

    takapotku Tuleva jyväjemmari

    Liittynyt:
    12.6.2015
    Viestejä:
    519
    Saadut tykkäykset:
    31
    Olikohan siinä 8000-9000km hujakoilla. Sisäänajossa vielä kun olihan föönissä sentään reilu 17000km.:D
     
  17. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Siinä ja kinthaalla alakaa olomaan...
    Jotkut sulattaa mäntälöt 5tonnissa ja toiset laulattaa 15tkm.
    Ötökkä on aika tarkka lämmityskäytöstä.
    Suoraan kylmänä ku lähtee liipasin pohjassa menemään ni saa aikastettua männän vaihtoo... :D
    Ite oon uskonu brp.n keltaseen öljyyn. Jos ei muuta hyvää ni ei se ainakaan käryä pahasti. Vaikka eihä siitä oo hyötyä ku takana tuleville. :D
     
  18. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    4 711
    Saadut tykkäykset:
    712
    9000 oli rouvan Lynssillä ajettu, kun männät vaihdoin ja uloimmat laakerit. Nipussa oli vielä, mutta ei kaukana ollu, ettei ois hajonnu. Männät oli aikasta kuluneet, liki kaikki pinnoite pois, renkaat loppu, molemmat kansipahvit vuoti, molemmat imukurkut oli pykiny...
     
  19. MaxiSami

    MaxiSami Kansalainen
    Betatester NoAd

    Liittynyt:
    22.1.2013
    Viestejä:
    3 126
    Saadut tykkäykset:
    536
    Juu imukurkut kannattaa kahtoo. Mulla oli molemmat lähteny pykimään.
    Laitoin sit bling factoryn alumeettiset. Ei tarvii ainakaan niistä murehtia enää.. :)
     
  20. HTL

    HTL Kansalainen

    Liittynyt:
    23.10.2016
    Viestejä:
    146
    Saadut tykkäykset:
    247
    Eilen näpästiin kallistaja puominnokkaan. Letkutus puomilta vielä tekemättä, käytiin vakoilemassa miten oli hitachi + martin yhdistelmässä tehty. Jos sitä tällä viikolla kerkeäis letkuttaan niin pääsis vihdoin tekemään testi kaivuuta. Vuoden parin päästä jos kallistaja on hyvin pelannut niin se irroitetaan, puhalletaan ja maalataan uudestaan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    • Tykkään Tykkään x 3

Jaa tämä sivu