HSPA locker

Viestiketju:
HSPA locker

cardaani

Mulkwisti
KK Plus ADpack
Liittynyt
14 Joulukuu 2011
Viestit
50,379
Onko kokemusta kyseisestä softasta?

Mulla esiintyy pätkimistä, kun yhteys seilaa HSPA+ ===>> 3G. Nettiradio kun on päällä koko ajan, niin yhteys on hyvin vakaa ja ei pätki. Sillä siis pärjää. Asiassa on vaan yksi miinus. Tää kyykyttää mun prosessoria. Tulee pieniä piikkejä (CPU 100%), kun surffailee ja jopa liikuttelee hiirtä. Tuolloin radiolähetys katkeaa puoleksi sekunniksi, tai jotain. Ärsyttävää.

Koneena on siis jonkun jo hylkäämä P4 2800MHz, XP Pro, Googlen Chrome ja F-Secure jarruttelee...
 
Tohon MINÄKIN voisin sanoo jo että laita linux,:D joku oikeen kevyt versio....ei vaiskaan:äh:

Fsecure, versiosta riippuen, haukkaa kyllä tehoo aikas paljon, varsinkin jos siinä on verkkoliikenteen valvonta päällä.
Jos et sillä koneella mitään hirveen tärkeitä tee niin poista secure ja lataa microsoftin security essentials tai joku muu kevyt virustorjunta.

http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows/security-essentials-download

Aika-ajoin skannaat koneen f-securen OnlineScannerilla

http://www.f-secure.com/fi/web/home_fi/free-tools

sieltä sivun alareunasta.
 
Mikäs operaattori/mokkula? Löytyiskö sieltä yhteysohjelman asetuksista pakotusta tuohon 3G yhteyteen?
Tuohon yhteyden jatkuvaan päälläpitoon löytyy softanpätkää mikä ajaa ping komentoa jatkuvasti jolloin yhteys pysyy päällä jatkuvasti ja on kevyt keino.
 
Yksi keino, millä saa yhteyssoftan "kyykytyksen" pois, on ostaa 3g reititin, eli härpäke johon tikku tökätään ja tästä piuhalla/langattomasti jaellaan yhteyksiä.
Nimim. kokemusta on.
 
Äitimuorille laitoin viime keväänä TP-Linkin MR3420 wireless-reitittimen, jonka kupeessa on Huawein E173 nettitikku. Toimii todella hyvin!
 
Toi TP-Link on ihan hyvä, toki muitakin toimivia on. Yksi oli johon ei saatu kolmen eri palvelutarjoojan erimerkkisiä tikkuja millään toimimaan automaattisesti (toimi kun kirjautui reitittimeen ja laittoi sieltä Connect), oli Buffalo merkkinen reititin.
Sitä en tiedä oliko yksilövika koska merkki vaihtui...juurikin TP-Linkkiin.
 
Yksi keino, millä saa yhteyssoftan "kyykytyksen" pois, on ostaa 3g reititin, eli härpäke johon tikku tökätään ja tästä piuhalla/langattomasti jaellaan yhteyksiä.
Nimim. kokemusta on.


Tämä on kyllä jo ollut hankintalistalla. Olen jopa kerran ollut yhden klikkauksen päässä sen tilaamisesta :D

Lähtökohtaisesti en tuollaisella erillisellä softalla haluaisi pakottaa yhteyttä. Siksi tämä ratkaisu kuullostaa parhaalta. Elisan yhteys, Huawein E353 -mokkulalla tällä hetkellä.

Tiedän, että 99% mokkulan käyttäjistä ei tiedä tälläisistä yksinkertaisista ratkaisuista, joilla parannetaan käyttöominaisuuksia huomattavasti. Tunnen jopa muutaman henkilön, jotka ovat hankkineet hyvin vähäiseen käyttöönsä valokuituyhteyden mokkulan pätkimisen seurauksena.

Mulla käyttö ei ole vähäistä, mutta yhteys on mokkulan avulla kuitenkin muuten hyvä ja nopea.

Niin, ja F-securesta loppui käyttöoikeus juuri. On ollut siinä mielessä hyvä, että 10€/kone/vuosi on ollut tietoturva kunnossa. Tuollaisella 50€ tietokoneella täyttää vielä aivan hyvin kaikki yrityksen (kahdenkin) tietotekniset asiat ja myös henkilökohtaiset tarpeet :ilo: :D

Olen ostanut viimeksi uuden koneen yli 10 vuotta sitten... Näihin käytettyihin mennyt ehkä alle 200€ 10 vuodessa (sis. muistien päivitykset yms.)
 
Elisalla (saunalahdella siis) on "erillinen mokkula" eli Huawei E589, maksaa toki hieman enempi kun periivätten laitteen hintaa mukana...itsellä on dna:n vastaava ZTE:n valmistama MF-80 laite.
Olen ollut tyytyväinen koska sähkökatkonkin tullessa laitteen oma akku jaksaa huomattavasti kauemmin kuin läppärin akku..eli noin 4-5 tuntia.....
Matkalla ollessa ei tarvi kuluttaa läppärin akkua yhteyden ylläpitoon, kiinni ja yhteyttä ylläpitävä nettitikku saattaa puolittaa läppärin akun keston...

Hyvin monelle sanonut että ottaa ton erillisen mokkulan tai sitten jos haluaa välttämättä tikun, ottaa erillisen reitittimen siihen, silloin saa tikkukin paremmin virtaa, sen voi sijoittaa yhteyden kannalta parhaaseen kohtaan taloa yms..
 
Äitimuorille laitoin viime keväänä TP-Linkin MR3420 wireless-reitittimen, jonka kupeessa on Huawein E173 nettitikku. Toimii todella hyvin!

Yhden tuollaisenkin asentanut toimintaan saunalahden mokkulan kanssa ja se tikku-tp-linkki yhdistelmä (en nyt muista huawein malli) ei toiminut ilman firmwarepäivitystä purkkiin mutta senjälkeen toiminut kuin kuuluisa junan vessa.
 
Pitääpä nyt päivittää tätäkin asiaa. Nyt on ollut vuorokauden käytössä 3G-reititin ja toimintaan olen hyvinkin tyytyväinen tämän runsaan kokemuksen perusteella. Päädyin valinnassani tällä kertaa Borg:n suosittelemana ja konsultin (raha) ohjaamana TP-link MR3420:een. Alle neljäkymppiä jäi hintaa.

Asennus ei mennyt ihan PlugAndPlay, mutta pienellä säätämisellä sain yhteyden muodostettua :D Laitetta tilatessani olin mielestäni lukevinani useammastakin nettikaupasta yhteensopivuuden E353:n kanssa, mutta nykyään se ei ole suoraan yhteensopiva. TP-linkin nettisivuilta piti päivitys imuroida. Sittenkään ei meinannut lähteä pelittämään, kun epähuomiossa yritin sitä saunalahden asetuksilla :eek: Yhteys pitää myös muistaa pakottaa jatkuvaksi (asetukset).

Tilasin samalla toisenkin laitteen siskolleni ja samoin suunta-antennin hänelle. Kokeilen sitä suunta-antennia kuitenkin ensin itselläni, niin tiedänpä senkin vaikutuksen.
 
Kun sanoit että säätöö oli, on mielestäni pieni ongelma......
ALUNPERIN laitteet toimivat hyvin yhteen, mutta kun palvelutarjoaja, eli tässä tapauksessa saunis, modaa oman käyttöliittymää omien mainostarkoitustensa vuoksi, kuten kaikki tekevät, yhteensopivuus kärsii.
Itse olen ko. tapauksissa tehnyt ihan kylmästi niin, että ottanut asetustiedot paperille, hakenut nettitikun valmistajalta sen alkuperäisen valmistajan tekemän/teettämän softan, tyrkännyt sen sinne modeemiin, laittanut palvelutarjoajan astukset sinne ohjelmaan.....ja reitittimen kanssa ei ole tarvinnut muuta kuin tökätä tikku kiinni. (ja tämän jälkeen voi käyttää kyseisessä tikussa kenen hyvänsä palvelutarjoajan yhteyttä, eli ei ole operaattorisidottu)
Toki joskus kannattaa miettiä, kumpi on helpompaa, reitittimeen pari ruksia vai tikun firmiksen vaihto....
 
Takaisin
Ylös