Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Honda HR-V D16W1 moottorin öljynsyönti.

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja JiiPee, 17.1.2020.

  1. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    1 122
    Saadut tykkäykset:
    155
    Ensimmäisen vaihtovälin ajoin nytkin lyhennettynä kun vaihdoin raskaan kaluston öljyyn ja todella mustaksi oli mennyt öljy, 30 000km longlife huolto välillä ennen meille tuloa tuota on "huollettu".
     
  2. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    1 240
    Saadut tykkäykset:
    141
    Oli aikanaan yksi dieseli jossa oli ilmeisesti jollakin halpisöljyillä ajettu, ite löin synteettiset dieselmoottoriöljyt niin eka putsari piti vaihtaa 300km jälkeen kun alkoi öljynpainevalon sammuminen kestää normaalia kauemmin.

    2500km jälkeen öljyt ja putsari, sen jälkeen 10000 vaihtovälillä.
     
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1
  3. Andy

    Andy Kansalainen

    Liittynyt:
    27.12.2019
    Viestejä:
    1 122
    Saadut tykkäykset:
    155
    Ite olen käyttänyt ihan jopa mineraali 10w-30 dieselmoottori öljyä ja samanlaista putsaantumista ollut havaittavissa. Yhdessä dieseli ooppelissa näkyi melkoiset karsta pinttymät öljykorkista katsottaessa, yksi 5000km vaihtoväli dieselimoottori öljyllä ja aikalailla puhtaat alumiini pinnat näkyi, jotenkin vähän mennyt usko näihin pikku purkeissa myytäviin synteettisiin "huippuöljyihin". Toivottavasti ei haittaa vaikka lipsahtikin vähän aiheen ohi keskustelu.
     
    • Tykkään Tykkään x 1
  4. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    1 240
    Saadut tykkäykset:
    141
    Jahas, tätäkin keksintöä pitää alkaa lyömään nippuun. Suomessa ei yksikään tarvikefirma tarjonnut oikein mitään osaa tähän moottoriin, tiivisteitä löytyi, mutta ei niitäkään kaikkia.

    Aikani kun kaivelin niin Puolasta löytyi JDMShop. Ilmeisesti aika uusi toimija joka on Hondaan erikoistunut, heitin kyselyn osista ja lähetyshalukkuudesta Suomeen sähköpostin kautta niin vastaus paukahti parin tunnin päästä, kyllä lähetetään ja haluatko alkuperäisosana vai kelpaako tarvikkeet?

    Suomessa merkkiliikkeen kautta männänrenkaat ja kiertokangenlaakerit +500€ ja toimitusaika kaikkea kahdesta viikosta kolmeen kuukauteen. Daniel pisti paketin tulemaan, männänrenkaat, kk-laakerit ja muutama tiiviste mitä ei ollut löytynyt, rapiat 100€ rahteineen...

    Nokka-akselin kunnostus tuli ulkoistettua, Camshaftworks hoiti homman. Hintaa toki tuli tämän projektin budjettiin nähden aika paljon mutta alle puolet uuden akselin hinnasta. Keinujen liukupinnat hioin itse.

    Pakoventtiilien seetipinnat oli sen verran karussa siivossa että pyyhkäisin pinnan sorvissa suosiolla suoraksi, kunnolla tehdessä olisi varmaan ollut syytä uusia pakopuolen venttiilit kokonaan...
     
    • Tykkään Tykkään x 3
  5. viisnollakax

    viisnollakax Kansalainen

    Liittynyt:
    6.4.2013
    Viestejä:
    5
    Saadut tykkäykset:
    6
    Paljon kustanti nokan kunnostus? Itellä kakkoskopan bensa crv, joka nakutti niin ...vetisti. Otin venakopan pois ja parista pakonokasta oli häninny jonniin verran.. Kattelin ensi uusia,mutta huhuh mitkä hinnat. Ebaysta käytetty hintaan 80 ja johan hiljeni. Ja olipa muuten helppo vaihtaa. Tossa muuten linkki Hontan varaosille. https://honda-europe.epc-data.com/
     
  6. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    1 240
    Saadut tykkäykset:
    141
    230€ tais olla kaikkinensa. Tuossahan oli kaikki nokat enempi ja vähempi kuluneet, ja noita ei käytettynä kauheasti pyöri markkinoilla...
     
  7. Tessulandia

    Tessulandia Kansalainen

    Liittynyt:
    29.11.2017
    Viestejä:
    733
    Saadut tykkäykset:
    22
    jotain on kyllä öljyissäkin tapahtunu kun vielä joitain vuosia sitten dieseleihin öljyjä vaiheltiin usein niin ihan noenmustaa ne oli,nyt kun vaihtaa ja tutkii niin öljy onkin aivan tumman ruskeaa että lie jotain kehitystä tapahtunu...
    Sama pätee bensaskoneisiinkin,ennen pikimustaa nyt aina tummanruskeaa,ennen kun tippu öljyä johonkin niin mustaläikkä oli ja pysy nyt lähtee melkeen rätillä pyyhkimällä pois eikä näy käsissäkään niin mustalta.
     
  8. AJS

    AJS Kansalainen
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    13.11.2013
    Viestejä:
    6 582
    Saadut tykkäykset:
    1 053
    Peseekö nykyöljyt sitten huonommin?
    Lienee mahdollista liantulo nykylaitteissa vähäisempää, paremman polttotekniikan ansiosta.
     
  9. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    52 092
    Saadut tykkäykset:
    4 406
    Moottorin sisäiset ohivuodot dieseleissä , ja bensakoneissakin, on nykytekniikalla penemmät
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  10. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    12 454
    Saadut tykkäykset:
    1 779
    Polttoaine on huomattavasti puhtaampaa, kuin muinoin.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 2
  11. Nuhvi63

    Nuhvi63 Kylähullu
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    16.6.2018
    Viestejä:
    3 704
    Saadut tykkäykset:
    1 282
    Nokkien kuluminen voi johtua myös väärästä öljystä.
     
  12. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    12 454
    Saadut tykkäykset:
    1 779
    Taitaa olla tuo nokkien kuluminen aika yleistä Hondissa. Aika korkealle kiertäviä koneita ovat, niin olisko laitettu varuilta vähän reilut jousipaineet venttiileihin, ettei sekoa. Sitten onkin tullut vähän muita ongelmia.
     
  13. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    52 092
    Saadut tykkäykset:
    4 406
    Joissain muissaki lie samaa ongelaa .... Olisko 5-6v sit kun yhteen III-koppaseen golffiin vaihdoin 1.4 bensamoottorin ( AEX ), oli hydenostajien kupit kulunu puhkiasti ja nenäkeppi hieroi venojen päätä ....
    Oli hieman karhee käyntiääni ......
     
    • Hauska Hauska x 1
  14. YxJampe

    YxJampe Rasvanäppi.
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.6.2017
    Viestejä:
    8 218
    Saadut tykkäykset:
    922
    Noi volkkarin 1.4 koneet melko murheenkryynejä. Eikä myydä erikseen varaosia vaan vaihtomoottoria.
    Aikas monta volkkaria tolla koneella kaveri kiikuttanu romarille ja järjestäen moottorivika syynä.
     
  15. JiiPee

    JiiPee Kansalainen

    Liittynyt:
    12.4.2016
    Viestejä:
    1 240
    Saadut tykkäykset:
    141
    Sekin varmaan auttaisi jos alle sadan tonnin välillä säätäisi venttiilitkin kerran tai kaks edes...
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
    • Informatiivinen Informatiivinen x 1

Jaa tämä sivu