Hihna vinkuu

Viestiketju:
Hihna vinkuu

Mulla on kerran moniurahihna katkennut kerrasta, mutta silloin meni jääköntti väliin. 75000 oli autolla ajettu ja ennen reissua tarkistin, että hihna oli kunnossa, ei pykimiä eikä muuta. Temmeksen alapuolella niillä pitkillä suorilla ohitin autoa, niin ohitettavasta putosi roiskeläpästä iso jääköntti suoraan mun auton alle ja samaan aikaan napsahti hihna.
 
Goffista ku junttas laturi, nii satasen vauhdista sammutti koneen laakista...eikä moniurahihnalle käyny kuinkaan. Tosin olivatten sen sitte Laakkosella vaihtaneet ja tarkistivat 2000 km aiemmin vaihdetun jakohihnan. Sitte kuulin myöhemmin että olivat vaihtaneet uuden jakohihnan samaan syssyyn mutta sitä eikä työtä siitä laskuttaneet. Kun on se 2 vuoden takuu työlle ja osilla....
 
Reippaan 300 000km minäkin ajoin Xantun moniurahihnalla. Uusitulla hihnalla parisataa tuhatta ajettu, kesälomamatkahuollossa vilkaisin remmiä, hyvältä vielä näytti. 2000km matka pohjoisnorjaan tehtiin, välillä Norjassa tuntui että liekö koko pohjoisnorjan vanhin auto... 24v. Sitten onneksi näkyi pari kanttisubarua ja PV Volvo!
 
Kerran on omasta kulkineesta remmi katkennu. Kiilahihna oli eikä mitään tietoa kuinka vanha oli.
Pari kertaa on tullu vastaan moniurahihna josta olikin tullu 2 kapeempaa.
 
Sadan tonnin välein olen omiin vaihtanut, siinä se käy sujuvasti samalla kun jakoremmin vaihtaa.
 
Takaisin
Ylös