Hiacen outo moottorin ääni!!???

Viestiketju:
Hiacen outo moottorin ääni!!???

Moottoriöljy ei sekoitu oikein tasaisesti naftaan. Käytä 2-T öljyä !

Hmm.. Niin miksipä ei. =)
Kytkinkoppa tai se kynsilevy siellä, lieneekö katottu.

Ei ole katsottu, tämä siis on automaatti, ensimmäinen mulla, en itse asiassa tiedä vielä näistä automaatin jutskista vielä hirveesti.

Mainittit että polttoaine tankin korkin kierteissä jotain metallia, koita onko magneettista.
Metallimujua polttoaineen seassa on joskus tullut vastaan, siirtopumpusta yleisimmin peräisin. Jos pumppuelementeistä olisi niin ekana alkaa oleen huono lähteen käyntiin ja monesti suutin remontin jälkeen käynnistyttyä huonompi kun paine ei riitä aikaseen suuttimia.

Enpä huomannut tuota magneetilla kokeilla.. tänään tutkin. Suutinrempan jälkeen siis lähti hyvim käyntiin, laitoin suodattimeen dieseliä suoraan, tiedän että puppu toimii kyllä, mutta säälin jo valmiiksi uusia kuivia suuttimia.

500000 km on kokemukseeni perustuen Hiacen huolettomien km max määrä, sitten kyllä riittää puuhastelua!
Tämän rajapyykin yli mentyä alkoi jatkuva hajoaminen joista ohessa muutamia. Voiman siirrosta toinen vetoakseli murroksen nivelet- tulilaakeri- perämurikan tukikumit sekä alkavaa ulinaa perässä/ vaihteistossa. Moottorin kansi halki, laturin täydellinen kunnostus, ohjaustehostimen pumppu rix rax pox, öljynlauhdutin hajoaa jne. Kori lahoaa myös helvetin helposti joten myin pois kun oli vielä kunnossa ja vasta leimattu niin kelpasi helposti Hiacen himoajille.

Kone kolisee jos yksikin suihku on viallinen ja syöttöpumpun ilmaus ei onnistu muuten kuin imemällä alipainepumpulla väkisin ainetta tankista pumpun läpi, sillä käsipumpulla ei ole mitään virkaa ilmauksen kannalta.

Joo mutamia juttuja korjattu, suurin vetoakselivika on sen uuvatin katsastusmiehen aikaansaannos, kun oli 0,2 mm sivuttais välystä.. rempan jälkeen löysin tietoa kun etsimällä hain, että sallittu on 0,2 mm, että turhaan laitoin rahapulas tarvikeristinivelennivelen. Perä ei ääntele ja vaihdoin siihenkin kesällä ne parhaimmat peräöljyt. Perälaakerin tukikumit on kuin uudet, tämä johtuu kyllä automaatista, kun on tasasempaa "vääntöä" johtuen, niin, automaatista. Moottorin kansi ei voi olla halki, ei kosjaan ole vuotanut vettä, eikä paineet nouse vesijärjestelmässä sen takia, eikä myöskään haise oudolle. Kori on pohjasta kuin uusi, ollut pohjolan edustusautona ja laitte massattu hyvin vuonna 2001. Korin kunnon ja molemminpuoleisten sivuovien, ilmastoinnin , cruisen ja automaatin takia haluisin pitää tämän härän =)

Nyt kun ajan kanssa luki uudelleen niin käytettävät öljyt, öljypumppun kuluminen sekä huohottimen tukkeutuma aiheuttavat monia hassujakin ylimääräisiä ääniä.

Moottorin ilmansuodattimen toki olet vaihtanut ja asentanut sen kunnolla.

Etänä on kyllä hankalaa apuja antaa.

Juu, pelkkää laatuöljyä ja kesällä vähän paksumpaa käyttänyt. Ilmansuodattimen, -kotelon ym. siihen liittyvät asiat olen irroittanut ja laittanut niin monta kertaa kiinni viime aikoina, että pystyn sen varmaan kasaamaan pimeässä, kuten armeijassa aikoinaan rynnäkkökiväärin =)

Se on ollut rikki. Normaalisti voi laittaa tyhjän suodattimen, pumpata pumpulla täyteen ja käynnistää koneen.

Näin on normaalisti toimittu juu nääs =)

Mutta laitan kohta käyntivideon, jos onnistun supermekaanikoille kuunneltavaksi =)
 
Moottoriöljy ei sekoitu oikein tasaisesti naftaan. Käytä 2-T öljyä !

Hmm.. Niin miksipä ei. :)
Kytkinkoppa tai se kynsilevy siellä, lieneekö katottu.

Ei ole katsottu, tämä siis on automaatti, ensimmäinen mulla, en itse asiassa tiedä vielä näistä automaatin jutskista vielä hirveesti.

Mainittit että polttoaine tankin korkin kierteissä jotain metallia, koita onko magneettista.
Metallimujua polttoaineen seassa on joskus tullut vastaan, siirtopumpusta yleisimmin peräisin. Jos pumppuelementeistä olisi niin ekana alkaa oleen huono lähteen käyntiin ja monesti suutin remontin jälkeen käynnistyttyä huonompi kun paine ei riitä aikaseen suuttimia.

Enpä huomannut tuota magneetilla kokeilla.. tänään tutkin. Suutinrempan jälkeen siis lähti hyvim käyntiin, laitoin suodattimeen dieseliä suoraan, tiedän että puppu toimii kyllä, mutta säälin jo valmiiksi uusia kuivia suuttimia.

500000 km on kokemukseeni perustuen Hiacen huolettomien km max määrä, sitten kyllä riittää puuhastelua!
Tämän rajapyykin yli mentyä alkoi jatkuva hajoaminen joista ohessa muutamia. Voiman siirrosta toinen vetoakseli murroksen nivelet- tulilaakeri- perämurikan tukikumit sekä alkavaa ulinaa perässä/ vaihteistossa. Moottorin kansi halki, laturin täydellinen kunnostus, ohjaustehostimen pumppu rix rax pox, öljynlauhdutin hajoaa jne. Kori lahoaa myös helvetin helposti joten myin pois kun oli vielä kunnossa ja vasta leimattu niin kelpasi helposti Hiacen himoajille.

Kone kolisee jos yksikin suihku on viallinen ja syöttöpumpun ilmaus ei onnistu muuten kuin imemällä alipainepumpulla väkisin ainetta tankista pumpun läpi, sillä käsipumpulla ei ole mitään virkaa ilmauksen kannalta.

Joo mutamia juttuja korjattu, suurin vetoakselivika on sen uuvatin katsastusmiehen aikaansaannos, kun oli 0,2 mm sivuttais välystä.. rempan jälkeen löysin tietoa kun etsimällä hain, että sallittu on 0,2 mm, että turhaan laitoin rahapulas tarvikeristinivelennivelen:(. Perä ei ääntele ja vaihdoin siihenkin kesällä ne parhaimmat peräöljyt. Perälaakerin tukikumit on kuin uudet, tämä johtuu kyllä automaatista, kun on tasasempaa "vääntöä" johtuen, niin, automaatista. Moottorin kansi ei voi olla halki, ei kosjaan ole vuotanut vettä, eikä paineet nouse vesijärjestelmässä sen takia, eikä myöskään haise oudolle. Kori on pohjasta kuin uusi, ollut pohjolan edustusautona ja laitte massattu hyvin vuonna 2001. Korin kunnon ja molemminpuoleisten sivuovien, ilmastoinnin , cruisen ja automaatin takia haluisin pitää tämän härän :beatdead:

Nyt kun ajan kanssa luki uudelleen niin käytettävät öljyt, öljypumppun kuluminen sekä huohottimen tukkeutuma aiheuttavat monia hassujakin ylimääräisiä ääniä.

Moottorin ilmansuodattimen toki olet vaihtanut ja asentanut sen kunnolla.

Etänä on kyllä hankalaa apuja antaa.

Juu, pelkkää laatuöljyä ja kesällä vähän paksumpaa käyttänyt. Ilmansuodattimen, -kotelon ym. siihen liittyvät asiat olen irroittanut ja laittanut niin monta kertaa kiinni viime aikoina, että pystyn sen varmaan kasaamaan pimeässä, kuten armeijassa aikoinaan rynnäkkökiväärin :vislari:
 
Tälle foorumille ei saa suoraan videota laitettua, pitää ladata YouTuben tai muun vastaavan kautta, linkittämällä videokoodi tänne , suoraan viestiin.
 
Aha, vai semmosta.. mitäs muita linkkejä on kuin Youtube.. ei haluisi nyt sinne kirjautua, vai pääseeköhän gmailin kautta .. HMM!?
 
Terve Joulupukin pikku apulaiset. Puhuin siitä äänimediasta, että laitan, no en laita vielä, kun ei ole jaksanut tutkia. Mutta siitä tankin korkin metallijauhosta, eli siinä kierreosassa on jotain metallijauhoa, erittäin hienojakoista.. ja ottaa metalliin kiinni. Alan kallistumaan siihen, että josko DSL-pumpun paluulinjaan laskeutuu jotain, mutta ei meno, luultavasti. Itse asiassa tutkin kohta polttoainesuodattimen leikkaamalla auki, vaihdan dieselin, asennan uuden suodattimen ja uudet dieselit, + pikkasen öljyä sekaan.. on niin jännää, että alkaa vituttamaan!
 
Tuosta tankkausaukon jauhosta.

Usein nähnyt sellaista vaaleaa härmää. Mielestäni se on sellaista sinkkipölyä, jota irtoaa siitä täyttöputkesta kosteuden ja korkin auki-kiinni hinkkaamisen johdosta.
 
Aha, vai semmosta.. mitäs muita linkkejä on kuin Youtube.. ei haluisi nyt sinne kirjautua, vai pääseeköhän gmailin kautta .. HMM!?
Itellä android puhelin ja kuvat/videot menee johonkin googlen pilveen. Sieltä ainakin helppo linkittää.
 
Asettuuko ilmansuodatin kunnolla koteloonsa? Tosin se on hankala varmistaa... Näisä on imuilman "voimat" niin kovat että pistää kaiken vähänkään liikkuvan resonoimaan koteloissa ja putkissa. Eikä siellä tarvinne kaksinen pultti olla jossain muuallakaan löysällä misä sitten rikka helisee tietyillä kierroksilla. Tai kokeile ottaa putsarilta turbolle menevä pätkä pois ja kuulostele häviääkö ääni sillä. Nimim. myöskin automaagihiasemies.
 
Nuo imupuolen resonanssiäänet ovat kyllä mahdollisia. Joskus ollut joku muovinen ilmanohjain suodatinkotelosta löysällä ja alkanut värisemään. Turbon ollessa kyseessä siellä voi olla muovinen paineputkikin halki.
 
Puhuin siitä äänimediasta, että laitan, no en laita vielä, kun ei ole jaksanut tutkia.

Lisäsin mp3-tiedoston sallittujen liitteiden listaan. Audiota voi siis kokeilla lähettää suoraan foorumiviestin liitteenä. Liitetään samoin kuin kuva, eli editorin alla olevasta nappulasta [Liitä kuva/tiedosto].
 
Tuosta tankkausaukon jauhosta.

Usein nähnyt sellaista vaaleaa härmää. Mielestäni se on sellaista sinkkipölyä, jota irtoaa siitä täyttöputkesta kosteuden ja korkin auki-kiinni hinkkaamisen johdosta.

OK, mutta ei ole sinkkiä, kun on magneettiin tarttuvaa. Vai jääkö sinkki eikä ole koskaan enne näkynyt, moista, mutta hyvä ajatus,

Asettuuko ilmansuodatin kunnolla koteloonsa? Tosin se on hankala varmistaa... Näisä on imuilman "voimat" niin kovat että pistää kaiken vähänkään liikkuvan resonoimaan koteloissa ja putkissa. Eikä siellä tarvinne kaksinen pultti olla jossain muuallakaan löysällä misä sitten rikka helisee tietyillä kierroksilla. Tai kokeile ottaa putsarilta turbolle menevä pätkä pois ja kuulostele häviääkö ääni sillä. Nimim. myöskin automaagihiasemies.

Olen käyttänyt konetta ilman imupuolen putkia.. siis myös sillain, että turbon jälkeinen imuletku irti (eli käy ja imee ilmaa ilman turboa).. ja meteli jatk
 
No niin, nesteet vaihdettu, tyyppi käytetty lämpöoiseksi.. kierrokset asettunut tuohon 980 kohdalle, siis lämpöisenä.. nyt vehje alkoi valumaan vettä.. rupesin miettiin, onko vedenkierros jotain häikkää, kun syylärin alavesiletku ei kertakaikkiaan edes saa haaaleata lehmän pierua.. ääh.. pakko jatkaa huomenna, myt kone liian kuuma. katotaan seuraavaksi sitten termarikin. Ja ei vuoda kannen välistä, vaan moottorin vasemmalla olevan banjoliitossysteemin kohdalta, josta esim menee hyttiin lämmin vesi. joo, ja hytti lämpiää kyllä. Kummallista sekin, kun en todellakaan ole koskaan nooita letkuliittimiä availlu.
 
Tuli tuossa aikaisemmin Mieleen, että vesipumpusta se juoksupyörä irti. Mutta olit kokeillut ilman remmiä, joten ei kai sitten.
 
Myös sellaisia on noissa jenkkipeleissä tullut useampia tapauksia vastaan, että kampuran päässä oleva vetolevy, siis automaatissa vauhtipyörän korvike, on ollut poreilla.....

Eo viestiin viitaten , vois toisaalta osaveikkauksena heittää haljenneen vesipumpun pumppusiipipyörän ......
Cardaani ehtikin jo tähän sekuntia ennen ......
 
Hmm ja hmm. Mietin tuota vedenkiertojuttua. No tänään soitin Hiacepojille tampereelle asiasta. Oli, siis sanoi puhelimessa, että ihan 90 varmuuella on dieselpumppuvika, joten perkele, alan kohta sitä vaihtamaan, toivon ja rukoilen että se on siinä...
 
Muistu tässä yhden kaverin käyntiongelmat, syy ei ollu kummonen loppujen lopuksi. Syöttöpumpussa olikin vielä sihti polttoaineen meno liittimessä.
 
Muistu tässä yhden kaverin käyntiongelmat, syy ei ollu kummonen loppujen lopuksi. Syöttöpumpussa olikin vielä sihti polttoaineen meno liittimessä.

Ai on vai, täytyypi huomenna katsoa.. mutta tuo tuskin ei aiheuta, kuin polttoaineen puutostaudin.. tässä sitä ongelmaa ei ole. No tänään irroitin kaiken muun, paitsi jätin vielä jakopään remmin ja sitten sen pumpun, pakko kai sitä on välillä nukkua.. hmm.. huomenna tuskin tapahtuu mitään kun pitääatsoa ihmisten hulluuttaa polttaa rahaa taivaalla. Jakopään osat kyllä haen. Jotenkin tuntuu siltä, että jotain siinäkin menee perseelle..:(
 
Ai on vai, täytyypi huomenna katsoa.. mutta tuo tuskin ei aiheuta, kuin polttoaineen puutostaudin.. tässä sitä ongelmaa ei ole. No tänään irroitin kaiken muun, paitsi jätin vielä jakopään remmin ja sitten sen pumpun, pakko kai sitä on välillä nukkua.. hmm.. huomenna tuskin tapahtuu mitään kun pitääatsoa ihmisten hulluuttaa polttaa rahaa taivaalla. Jakopään osat kyllä haen. Jotenkin tuntuu siltä, että jotain siinäkin menee perseelle..:(
Hionoa, että on kumminkin yritystä, etkä helpolla luovuta.:)
 
Takaisin
Ylös