Henkilöauton muutos pakettiautoksi.

Viestiketju:
Henkilöauton muutos pakettiautoksi.

AJS

Kansalainen
KK Plus pack
Liittynyt
13 Marraskuu 2013
Viestit
13,505
Mitä pitäisi tietää aiheesta, kun omassa taloudessa pian kaksipaikkainen kulkine riittäisi.
Penkkijutut ilmeisesti ihan helppoja, mutta minkä ikäisessä tai mallisessa olisi paras säästö pakollisista käyttömaksuissa.
Toisethan menee vissiin painon ja toiset päästöjen mukaan?
 
Olikohan trafin sivuilla tai jossain vastaavassa laskuri mistä noita pääsi näkeen.
Käytännössä menee aina päästöjen mukaan jos valmistaja ne on ilmottanu.
 
Olikohan trafin sivuilla tai jossain vastaavassa laskuri mistä noita pääsi näkeen.
Käytännössä menee aina päästöjen mukaan jos valmistaja ne on ilmottanu.
Eikös se ole niin, että käyttöönottovuosi 2000 menee vielä painon mukaan, 2001 päästöillä?

Jatkoa... Ainakin Trafin ajoneuvoverolaskuri laskee niin.
 
Eikös se ole niin, että käyttöönottovuosi 2000 menee vielä painon mukaan, 2001 päästöillä?
Kutakuinkin kai noin. Aiemmissa ja ehkä myös myöhemmissä voi olla poikkeuksia, jos valmistaja on ilmoittanut tai ei ilmoittanut päästöjä.
Varsinkin vanhempien kans ehkä ( joskus vissiin oli ) on siis EHKÄ jotenkin valittavissa muutosleimalla, meneekö valmistajan ilmoitusten mukaan vaiko painon mukaan.
Toki nää jutut muuttunut varmaan parin vuoden välein, jollei jopa 2 kertaa vuoden aikana....
 
Pakettiauto pitää olla 2008 tai uudempi, että käyttömaksu menee hiilidioksidipäästöjen mukaan. Sama auto henkilöautona, niin vuosi on 2001.

Näin niinkuin ulkomuistista.
 
Pakettiauto pitää olla 2008 tai uudempi, että käyttömaksu menee hiilidioksidipäästöjen mukaan. Sama auto henkilöautona, niin vuosi on 2001.
Niinku pakuihin tuli päästöjutut silleen jälkijunassa, eli päästötietoja ei tarvittu vaan meni sen 7 vuotta pidempään puhtaasti KOKONAISpainon mikaan...
 
Pakettiauto pitää olla 2008 tai uudempi, että käyttömaksu menee hiilidioksidipäästöjen mukaan. Sama auto henkilöautona, niin vuosi on 2001.
Eli isomoottorisessa kevyessä 2001-2007 autossa hyöty on laskennallisesti suurin.
 
Marjaliisan maksuja kattelin.
Ha
3.066 € / Päivä
1119.090 €
Pakuna
1.662 € / päivä
606.630 €
Melkein puolet tuossakin jo eroa.
Perusvero
Käyttövoimavero

Molemmat siis tuossa hinnassa.
 
Marjaliisan maksuja kattelin.
Ha
3.066 € / Päivä
1119.090 €
Pakuna
1.662 € / päivä
606.630 €
Melkein puolet tuossakin jo eroa.
Perusvero
Käyttövoimavero

Molemmat siis tuossa hinnassa.
Jos on pitoa, niin kannattaa ostaa 250 BlueTec. Siinä on tomaatilla C02 158g/km, jolloin pakuna kaikki verot yhteensä noin 300€. Manuaalilla Co2 165g/km.

Toki tuo Co2 vähän riippuu varustuksesta.

Tuo BlueTec-kone lienee sama kuin mulla, eli OM651.
 
Viimeksi muokattu:
Näkkyy se mikromoottori vaikuttavan aika paljon tosiaan.
Menee onneksi yli pudjetin.
Oliko jotain korimallisääntöjäkin pakujen muutoksissa, ettei esim sedanista sellaista voi tehdä?
 
Ei porrasperästä lie saavan..... Vaatinee ison takaluukun oven, II ja III koppasia 3D golffejakin pakuksi rekisteröineet.
 
Ei porrasperästä lie saavan..... Vaatinee ison takaluukun oven, II ja III koppasia 3D golffejakin pakuksi rekisteröineet.

Muorilla ollutta 5D b-corsaa kysyttiin että onnistuuko paku muutos, niin kuulemma ei. Olisi pitänyt olla kolmiovinen.
 
Muorilla ollutta 5D b-corsaa kysyttiin että onnistuuko paku muutos, niin kuulemma ei. Olisi pitänyt olla kolmiovinen.
Kuitenkin ihan viimevuosina wäbämersujakin ( 5D ) on pakuksi laitelleet.
Noi säännökset on jo vuosikymmeniä eläneet + konttorien tulkintaerot asiasta....
Lisäks jossain veiheessa oli jotain kantavuusrajoituksiakin.
 
Dacia Dusteriin ainakin on saatavilla kuskin penkin taakse tasainen lattiaosa, joka edellyttää takapenkin poiston ja Dusteria ei taida 3-ovisena olla edes saatavilla. Oletan ainakin, että siinä tapauksessa Duster on muutettu pakuksi.

Mäkin luulen, että konttorilta kysyttäessä vastaus riippuu vastaajan asiantuntemuksesta.
 
Takaisin
Ylös