Mitähän mä mittasin siitä muutama vuos takaperin kaverin Audista. Merkkarilla jakoremmin vaihto ja siinä yhteydessä uudet nesteet sisään. Kuulemma -35C oli näyttänyt mittari aamulla ja 10km jälkeen nous lämmöt spontaanisti (ei ehtiny keittää). Oliko joku ~30% seos (voi löytyä foorumilta jos osaa etsiä). Tuokin oli elpynyt kun hetken seisautti, niin moottoritilan lämmöt sulatti jäähdyttimen sisältä hyytelöt ja ei mitään ongelmaa sen jälkeen enää koko päivänä.
En mä oikeesti keksi miten asuintalo muutamassakaan sähköttömässä päivässä pääsisi latian-vesiputkiston osalta tuohon -35C lukemaan. Mulla on pelkät vedet putkistossa ja kun vaihtoehtoisia lämmitysmuotoja on, niin varmaan joka vuos vetää patteriverkon putket jäähän ennen kunnon lämmityskauden avaamista. Tuokin jäätyminen tapahtuu käytännössä pannuhuoneessa kun patteriverkoston putket menee valussa kohti raitisilmaluukkua. Viimeks vuos sitten joulukuussa sulattelin lämpömatolla tuota tilannetta.
Ja hyvä silleen muistaa, että patteriverkossa on kuitenkin normaalisti kierto päällä (jos on sähköt) ja jokin ylipaine, eli ei se ihan -0C ole kun vesi jäätyy. Pienellä virtaamalla jo joku jokivesikin on -5C, eikä jäädy.