Esittele omatekoinen grillisi

Vexi

Luonnollinen Henkilö
Millaisia grillejä konekansa on itse tehnyt? Esittele oma kesäkeittiön sydän kuvan kera.

Ajattelin jos lähtisin hitsailemaan oman grillin vaikkapa jostain pienestä paineastiasta tai vanhasta kaasupullosta. Hiili- tai puugrilli tietenkin maun takia, olisi mukava nähdä vinkkejä kuinka muut ovat sen ratkaisseet.

Oon kuullut tarinoita jostain volkkarin-näköisestä grillistä...
Se oli kai vähän tuollainen, mutta pidempi.
20220616_204024.webp

Oon kuullut tarinoita jostain volkkarin-näköisestä grillistä...
Se oli kai vähän tuollainen, mutta pidempi.
Näytä liitetiedosto 98398

Oon joskus Paukepäivillä grillannut makkaraa tollasessa grillissä, mutta se tais olla pidempi. Mutta ei riittävän pitkä, että grillin omistaja olisi itselleen ennättänyt evästä saada. Kuulemma joutunut käyttämään koripajalla oikaistavana jonkun pienen mällin jälkeen.

Tuollainen tuli joskus värkättyä. Sisälmykset tulitiiltä, ulkokuori kivistä lohkomalla. Tuo kupu on happosta 500 mm iv-kavavaa.
Parila, ritilä muurikka ja oma tulipesänsä liesitasolle.

20220616_214410.webp

Nyt on riman korkeus kohdillaan viikströmmin rillillä ni ei tarvii laitella mistään omista ruosteisista tynnyrin puolikkaista kuvia:D

IMG_20220524_160451_219.webp IMG_20220524_163727_790.webp Sputnik. Lähinnä muurikan ja kahvipannun lämmitykseen tarkoitettu härveli. Bensa petro Volvo Pentan tankki siihen piti tuhota:D

Tällaisen tein joskus 10 vuotta sitten kuivausrummusta. Muutaman kokeilukerran jälkeen käyttämättä jäi. Herkästi poltat kinttusi kylkeen ja liian syvä/iso ainakin yhden makkarapaketin grillaamiseen. Pussillisen hiiliä sais pistää.
Eikä se nyt mikään nättikään ole.
Ja puuilon rosteriritilä ruostui kyllä tavallisen vikkelään ollakseen ruostumatonta.
IMG_20220711_070639186.webp IMG_20220711_070632705.webp

Osittain omavalmiste eli kaupan valugrilli johon itse tehty luukku, rosteriarina, piipun jatko ja sadesuoja.
Voisi vielä tänä kesänä laittaa Tikkurilan kivikuullotetta.

18E54069-A53C-49F5-A09B-4B37CD1B14D6.webp

Mökkirannan rillipöntöstä alkaa olla enimmät sinkit hävinny, tarttis alkaa katella uutta pönttöä vai meniskö tuohon joku ratsupaikka vielä pohjaan :D On vaan savupönttö niin sopiva tohon päälle kun on samasta säiliöstä pätkästy ni vaatii virityksiä että saa pyöreepohjasen savupöntön jonku toisen kokoseen tulipesään istumaan.

IMG_20220716_130504_1.webp

Mökkirannan rillipöntöstä alkaa olla enimmät sinkit hävinny, tarttis alkaa katella uutta pönttöä vai meniskö tuohon joku ratsupaikka vielä pohjaan :D On vaan savupönttö niin sopiva tohon päälle kun on samasta säiliöstä pätkästy ni vaatii virityksiä että saa pyöreepohjasen savupöntön jonku toisen kokoseen tulipesään istumaan.

Näytä liitetiedosto 99865
Laita joku ratsu ja tulenkestävää valumassa päälle, niin menee vielä vuosia.

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin