Epäilyttävät puhelut ja huijailu hommelit

Viestiketju:
Epäilyttävät puhelut ja huijailu hommelit

Mulle on tullut 5 viestiä eilisestä läpi roskapostisuodattimen ja kaikissa eri lähettäjä. Väitetty tilausnumero näyttää olevan kuitenkin sama (otsikossa, en avannut viestejä).

Roskapostiin on jäänyt 8 viestiä.


On kyllä sen verran huonoa suomenkieltä, että jos joku klikkaa linkkiä, niin ansionsa mukaan saa.
 
Tuossa erästä sähköpostikeskustelua on käyty vajaan viikon ..... :D
Ei paljoa tarvinnut kuukkeloida , niin homman nimi alkoi kokonaisuudessaan olla selvillä, jo ekaviestin lähettäjän nimen / nimimerkin ? perusteella kuukkeloiden....
Tätä en ole vielä paljastanut s-postien lähettäjälle ......
Myöhemmin ehken laajemmin asiasta ( viesteineen ) - toistaiseksi jatkan hyväuskoisena ja mitääntietämättömänä viestittelyä ...... :p

Mut miljoonikkoja kohta ollaan ...... :tapu: :rotfl::rotfl:
 
Spankista tuli eilen txt viestiä, että palaveria pukkaa jne... Oli vaan niin lyhyt varoaika, ettei millään olis saanu sinnekki tiliä aikaan, saatikka kapitaalia :confused:
 
No niin ..... Josko täs nyt vähän laittelis noita viestejä

Eka saapunut viesti , 30.6. klo 15.17:

Hei
Nimeni on Narom Harrison, vastaa minulle, minulla on jotain
keskusteltavaa kanssasi

- Tuolla nimellä ( Narom Harrison ) pikakuukkelointia ja löytyi yhtä ja toista .....

Tähän vastailin kuukkeloinnin jälkeen :

HARRISON kirjoitti 30.6.2022 15:17:Hei
Nimeni on Narom Harrison, vastaa minulle, minulla on jotain
keskusteltavaa kanssasi

-Ja mitäköhän tuo kyseinen asia mahtanee koskea ?

Sitten, Tiistai 1.7. klo 09.17

narom harrison kirjoitti 1.7.2022 09:17:Hyvää huomenta,
On ilo tavata sinut, kuinka nautit päivästäsi? voitko antaa minun
esitellä itseni sinulle? Olen kersantti, Narom Harrison, Yhdysvaltain
armeija, haluan tutustua sinuun, nautin uusien ihmisten tapaamisesta
ja heidän elämäntavoistaan, nautin maailman osista, meren tyynestä ja
vuorten kauneudesta. ja kaikkea mitä elämällä on tarjottavanaan.

Tulen mielelläni tapaamaan sinut vakavaa liikesuhdetta varten, otin
sinuun yhteyttä ja haluan todella ilmaista kiinnostukseni, vaikka en
ole aina valmis kirjoittamaan postia työni olosuhteiden vuoksi. Olen
iloinen, jos Voit vastata minulle pian, jotta voin selittää enemmän
itsestäni ja minulla on jotain erittäin tärkeää kerrottavaa sinulle.

Toivon kuulevani sinusta pian.
Sgt, Narom Harrison

Liitekuvia 3kpl, joista 1 oli esim tälläinen


upload_2022-7-8_1-10-30.jpeg

Seuraavaksi vastasin jotain, ja palautetta tuli

Olen päättänyt ottaa sinuun yhteyttä rukousteni jälkeen ja uskon, että et petä luottamustani etkä horjuta unelmani. Vaikka saatat ihmetellä, miksi paljastan itseni sinulle niin pian ilman virallista esittelyä, sanon, että mieleni on vakuuttunut minulle, että olet oikea henkilö, joka auttaa minua saamaan ja sijoittamaan rahaston.

Huomaa: En tiedä kuinka kauan jäämme tänne enkä tiedä kohtaloani, koska olen selvinnyt täällä kahdesta pommi-iskusta, mikä sai minut etsimään luotettavaa ja luottamuksen arvoista henkilöä auttamaan minua vastaanottamaan ja sijoittamaan rahaston maahansa, koska Muutan kotiisi sijoittamaan ja aloittamaan uuden elämän, en enää sotilaana.

Toivon todella, että voisitte lähettää minulle välittömästi vastauksen tähän ehdotukseen liittyen. Arvostamme kiireellistä vastaustasi.

Toivon, että selitykseni on hyvin selkeä, mutta jos tarvitset lisäselvityksiä, lähetä kysymyksesi.

Parhain terveisin.
Narom Harrison.

Tämän jälkeen vastailin taas



Sitten , ti klo 9.51 :

Hei hyvää huomenta,
Kiitos ystävällisestä vastauksestasi, ja itse asiassa olen erittäin iloinen voidessani lukea sähköpostisi. Haluan kuitenkin todella luoda todellisen suhteen, joka voi johtaa liikekumppaniin tai johonkin muuhun.

Varmasti, tämä on tiedoksi, täällä sotilasvyöhykkeellä emme saa käyttää matkapuhelinta, käytämme vain radioviesti- ja sähköpostiviestintää. Nyt olen täysin päättänyt ryhtyä liiketoimintaan kumppanuutta kanssasi, koska en tiedä kuinka kauan meidän on pysyttävä sota-alueella.

Rakkaani, haluan sinun tietävän, että kapinalliset hyökkäävät meihin päivittäin ja autopommeja; Erään pelastustehtävämme aikana törmäsimme kassakaappiin, joka sisältää valtavan määrän vallankumouksellisille kuuluvaa rahaa, jota uskoakseni he käyttävät aseiden ja ammusten ostoon, ja kaikki osapuolet olivat sopineet, että rahat luovutetaan. jaettu keskenämme.

Osuuteni koko rahastosta oli 4 560 000,00 USD (kaksi miljoonaa viisisataakuusikymmentätuhatta yhdysvaltain dollaria) Pyydän apuanne evakuoidakseni osuuteni rahoista, joka on 4 560 000 USD 00 USD täältä sinulle voit vakuuttaa minulle, että oma osuuteni on turvassa sinun hoidossasi, kunnes saan palvelukseni täällä. Tämä ei ole varastettua rahaa, eikä siihen liity mitään vaaroja.

Rakkaani, olen tehnyt vankat järjestelyt TURVALLISUUSYHTIÖN kanssa, joka lupasi toimittaa rahaston mihin tahansa valitsemaani kohteeseen, korvaan sinulle 20 % koko rahastosta tämän projektin lopullisen päätökseen tullessa, ja loput Sijoituspääomani maassasi, Teen sinulle yhden intohimoisen vetoomuksen, ettet keskustele tästä asiasta kolmannelle osapuolelle. Jos sinulla on syitä hylätä tämä tarjous, pyydämme sinua tuhoamaan tämän sähköpostin välttääksesi tämän tiedon vuotamisen ja se olla vaarallinen minulle asemani perusteella.


- Jaaha.
Mites tästä eteenpäin ?


Terveisiä!.
Kiitos viestistäsi ja hyvin ymmärrettävästä sisällöstä, ja itse asiassa arvostan todella ideaasi ja haluan työskennellä kanssasi tässä projektissa ja jakaa sydämeni rakkauden kanssasi.

Rakkaani Kuuntele minua erittäin hyvin ja noudata aina ohjeitani välttääksesi virheitä, kunnes lähetys yksi rahaston tavaralaatikko saapuu sinulle kunnossa maassasi, tämä tapahtuma ei ole pankkisiirto, saat rahat diplomaattisen järjestelmän kautta ARVOPAIKKAYHTIÖN toimesta, joka toimittaa rahaston sinulle lähetyksenä maahan, joten sinun on pidettävä se mielessäsi ja saatuani yhteystietosi välitän tietosi TURVAYHTIÖLLE ottamaan sinuun yhteyttä.

Pyydän, että välität yhteystietosi, mukaan lukien puhelinnumerosi, jotta diplomaatti voi tavoittaa sinut helposti saapuessaan maahasi seuraavien 72 tunnin aikana, vaikka päivitän sinut myöhemmin, kun olen ehkä saanut sinulta tiedot, Haluan muistuttaa teitä vielä kerran, että jokainen tähän projektiin liittyvä järjestely on koskematon meidän molempien välillä ja missään tapauksessa sinun ei pidä antaa TURVALLISUUSYHTIÖLLE tietää laatikon sisältöä, muista, että lähetys on rekisteröity Sukuaarreiksi turvalle yhtiö.
***************

KOKO NIMI, KAUPUNKI, MAA, Ammatti, PUHELINNUMERO, OSOITE, LÄHETYKSEN VASTAANOTTO:

Kun saan yllä olevat tiedot, järjestän tapaamisesi diplomaatin kanssa 72 tunnin kuluessa ja annan sinulle salasanan ja koodin, jotka esitettävä diplomaatille asianmukaista tunnistamista varten.

Siinä kaikki toistaiseksi, kun odotan välitöntä vastaustasi.
Rakkautta ja huolenpitoa,
Narom Harrison,
/////////
Pidän myös siitä, että lähetät kopion passistasi



------- Aika hyvää suomea mut on siellä aika lailla virheitäkin ......
Esim : " Osuuteni koko rahastosta oli 4 560 000,00 USD (kaksi miljoonaa viisisataakuusikymmentätuhatta yhdysvaltain dollaria) "
Ja yhtä ja toista muuta ....
Mitäköhän pirulaista nyt vastailisi, vedätykseksi, ennenku sanon kuukkeloineeni ja lukeneeni jo ekaviestin jälkeen vastaavista jutuista tuolla nimellä ....
 
No, vastasin kysymyksellä : " sellaista unohtui kysyä , mispäin muailmoo oot sotatannertoimissa ? "

Kahtotaan ...... :D
Passia mul valitettavasti ei ole ...... :(
 
Tai onhan mulla passi, liki 4v sitten vanhentunut ( 24.7.2018 )

IMG_20220708_020207.jpg
 
Se nyt ei liity tähän ....... Viel olis pikkasen sitä operaatiota jäljellä ......
 
Postia itseltään Ursulalta!

"Haluamme ilmoittaa, että Euroopan unionin korvauslautakunta (EU) on valinnut sinut 3 000 000,00 euron (kolmen miljoonan euron) rahalliseen korvaukseen Ukrainassa ja Venäjällä äskettäin tapahtuneen katastrofin vuoksi. Vastaa saadaksesi lisätietoja. 1. Koko nimet: 2. Asuinosoite: 3. Puhelinnumero: 4. Faksinumero (jos on): 5. Ammatti: 6. Ikä: 7. Kansallisuus: 8. Skannattu kopio henkilöllisyystodistuksestasi (ajokortti, kansainvälinen passi tai henkilötodistus). Parhain terveisin, Ursula von der Leyen Euroopan unionin puheenjohtaja"
 
jornaljangadeiro (tuli zervuska haidis mieleen) lähetti postia....

20220821_092900.jpg
 
Sama valveutunut iltapäiväjulkaisu pari päivää sitten uutisoi, että jos jatkojohto ei ole käytössä, niin se kannattaa irrottaa pistorasiasta ettei turhaan kuluta sähköä.

EDIT: Muistin väärin - se olikin tuo toinen: https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009044253.html

"3. Kannattaako jatkojohto napsauttaa pois päältä, kun sitä ei käytä?
– Yleensä johdon päässä on jotakin. Sillä ainakin varmistaa, että johdon päässä olevat laitteet sammuvat. Jatkojohto itsessään kuluttaa ehkä saman verran kuin laturi, mutta miksi sitä ei sammuttaisi, asiantuntija sanoo."
 
Tietty se merkkivalo kuluttaa jotain mikrominimaalista, mutta glim-lampun energiankulutuksen funtsailu ei ole ikinä käynyt mielessä edes pyörähtämässä.

Aika paljon on ihmisiä, joiden käsitys eri laitteiden tehonkulutuksesta on hyvin hatara. Jos näille sitten kerrotaan, että jatkojohtokin kuluttaa sähköä, niin voitettu sähköenergia hävitään mielenterveysongelmien kustannuksina kansallisella tasolla.
 
Veikkaan että tarkoitti sen roikan kuluttavan saman verran kuin laturi mikä on seinässä muttei lataa. Siihenkään ei kovin paljoa mee sähköä. Säästö on sitä luokkaa että ei paljo sähkölaskussa näy vaikka ois euron/kWh hinta.
 
Takaisin
Ylös