P
poistettu pyynnöstä
Guest
No oli se mun halpisöljy joillakin ihan käytössäkin olevaa Motoxia....
Ot:ta vielä itellä Majorin persiössä mobiilin 428, väärää litkua varmaan tuokin jonkun mielestä.....
Seuraa alla olevaa videota nähdäksesi, miten asennat sivustomme verkkosovelluksena aloitusnäytöllesi.
Huom: This feature may not be available in some browsers.
No oli se mun halpisöljy joillakin ihan käytössäkin olevaa Motoxia....
Ot:ta vielä itellä Majorin persiössä mobiilin 428, väärää litkua varmaan tuokin jonkun mielestä.....
Jos viittaat kommenttiini, niin en ole oikea ihminen arvioimaan persölppiäsi. Samoin puolestani jokainen tehkööt omalla tavallaan.
Minut on joskus joku viisaampani saanut ajattelemaan noita öljyasioita vähän kuvailemallani tavalla. Miksi laittaisin kiertoon mitään mitä en kuitenkaan ole valmis kelpuuttamaan pidempiaikaiseksi ratkaisuksi? Turha kuvitella, että pohjapropusta saisi kaikki aineet ulos, etenkin vielä jäykillä ja/tai esteripitoisilla öljyillä sitä öljyä jää väistämättä härveliin sisälle pintoihin. Samoin jos vesijäähdytysjärjestelmää huuhdon, niin tislatulla vedellä ja litkut sotken tislattuun veteen.
Vaan olisipa Toyota-miehenä jäänyt kaikesta tälläisestäkin onnesta paitsi...En laittas halpisöölejä missään kohtaa mihkään.Olkootkin vain välivaihe tai muuta, niin aina niillä öljyillä mitä normaalistikin käyttää. Minimissäänkin aina luokitukset täyttävää. Oon joskus aikaisemminkin tästä todennut. Pöö on kuitenkin jokseenkin haihtuvaa ja voitelevaa. Mutta halpa p.skaöljy on halpaa p.skaöljyä maailman tappiin.
Eukon autosta esmes käytin joskus moottorin öljypohjan irti, niin aika helposti puoli litraa mahtuu öljyä propun alapuolelle.
Omaan ex-käyttikseen kun tehtiin nostajien vaihto (jonkun verran metallisilppua vinttikammareissa), niin purettuna huuhdottiin yläkerrat normi moottoriöljyllä, kasauksessa läträttiin normi moottoriöljyillä, kasaamisen jälkeen n. 9l normiöölejä koneeseen, kone lämpimäks, pari rundia kaverin työpaikan hallin parkkipaikkaa ympäri ja öljyt ja suodatin vaihtoon, normiööleille n.8l.
Nykyisen käyttiksen koneremontissa samoin ihan merkkiöljyt joka kerta. Öljytilavuus yli 12l kuivaan koneeseen..
Noi on niin marginaalisia kuluja ja sinänsä harvoin tapahtuvia, että en jäisi hyppimään riemusta jos sain säästettyä kympin fuskaamalla öljyn laadun kanssa.
Kertaakaan ei oo motoxin takia matka katkennut.No oli se mun halpisöljy joillakin ihan käytössäkin olevaa Motoxia....
Mutta sitä ei saa näyttää emännälle ttä majorin osia on tiskikoneessa, ostattaa pian uuden tiskikoneen....ja pestä osat pesukoneessa.
Dextaan laitoin joka paikkaan mineraali 10w 30 delvacia, hyvin ruletti.
alkaa olla kaikki pikkuset perään laitettavat sulatossa tai myyty mökkiläisille, niin ei oo nuhvin perään laittaa muuta ku vähän isompia vehkeitä mitä välillä tekee mieli laittaa uudempienkin koneiden perään, eli tämä on vähän pakko ratkasu (tai ei noi M85 tuhditkaa ole oikein tätä päivää, mutta kulkee nuhvin ja isompienkin koneiden perässä)Mennyt aika ei ole nykyaikaa, ei pidä sotkea uusien - vanhojen hydrauli työkalujakaan. Tällaiseksi maailma on mennyt, ei ilman erikois asiantuntijaa osaa enää autoonkaan öljyjä ostaa.
Pystyputki, @Janski sanoikin pääsyyn tuohon, Ehdottomasti sitten läppä putkenpäähän tai kunnolla käyristetty ja viistetty kärki.pakoputki vuoti jostain moottorin kyljen suunnalta, tarvinee uusia kokonaan. Laittaako orginaalin takamallin vai pystyn.
Jos et pulttikiinnikkeitä rakentele, niin mulla on veneessö akut pysyny paikoillaan pikalukkohihnoilla...akulle tarvii kiinnityksen, viimeksi se on ollut laudanpätkillä kiilattu, nyt vois tehdä jotain fiksumpaa
Voipi sitten olla KOVASSA valsilla. Suihkuttele-lirittele jotain ohutta tunkeutuvaa litkua renkaan ja valssin väliin vaikka hetikohta alkaen. Sitte ennenkuin alat ottamaan pyöriä traktorista irti, suorita sellainen kevätajelu. LAske renkaista ilmat pihalle silleen että rengas on reilusti puolilysyssä, eli ettei sillä mihinkään viitsisi lähteä. Sitte reippasti hanaa ratti linkuussa ympyrää pihalla vuorotellen molempiin suuntiin, saattaa irrota valsilta jo siinä, mutta ainakin helpottaa jatkotoimia.takarenkaat voisi olla ennakoivasti hyvä vaihtaa näin 61v jälkeen
Löytyykö joltain lähistön tai tutulta maajussilta vanhaa pikkuhankmoa jossa vetokolmio paikoillaan, siitä saa helposti kuulakutkinvetokolmion ja paljon muutakin askarreltua, mulla on sellaseta tehty irroitettavalla vaakapuomilla oleva versio jolla vedän rankanippuja metsässä, siinä on puomissa sähkövinssi ja itse kolmiorungossa kuulakin samassa...tähän sopivan 50mm kuulakolmion hankinta, olemassaoleva cat2-tapeilla oleva kun ei toimi tässä.
Kotopuolessa DB:n putken päässä on tuota funktiota hoitamassa kumisaapas.Ehdottomasti sitten läppä putkenpäähän tai kunnolla käyristetty ja viistetty kärki.
Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi
Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.
Luo käyttäjätili
Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.