Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Datsun putkis

Viestiketju osiossa 'Härvelit' , aloittaja Rodman, 2.8.2018.

  1. Rodman

    Rodman Kansalainen

    Liittynyt:
    4.6.2014
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    18
    Tuli haettua eilen uusi projekti. Oulaisista hain ja sitä ennen on ollut Kalajoen suunnalla. Nähtävästi rakennettu 100A Datsunista. Hitsaukset uusiksi ja moottorin etsintä seuraavaksi, tuohonhan on helppo istuttaa mikä tahansa etuveto tai moottoripyörän tekniikka. IMG_20180802_120338.jpg IMG_20180802_120332.jpg IMG_20180802_120338.jpg
    IMG_20180802_120317.jpg IMG_20180802_120249.jpg
     
    • Tykkään Tykkään x 4
  2. Kontsa

    Kontsa Kansalainen

    Liittynyt:
    12.6.2016
    Viestejä:
    1 094
    Saadut tykkäykset:
    209
    Karu vehje. :peukku:
     
  3. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    3 555
    Saadut tykkäykset:
    545
    Mitäpä tässä kiertelemään tai kaartelemaan mielipidettään, sanotaan siis suoraan että en yhtään ymmärrä tuollaisen esityksen rakentamista. Ei tule kilpuria eikä mitään järkevää käyttötarkoitustakaan moiselle löydy- löydä. Jos tuo karu putkihässäkkä olisi vaikka off road trial tai pihatraktorin kyhäelmä niin :peuk:
     
  4. jepjep

    jepjep oman alansa spezialisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    22.5.2014
    Viestejä:
    514
    Saadut tykkäykset:
    84
    Ei se golffin peluu tai karavaanarointikaan ole niin järkevää puuhaa, kumpaistakin lajia aika moni harrastaa...
     
    • Tykkään Tykkään x 1
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  5. Kontsa

    Kontsa Kansalainen

    Liittynyt:
    12.6.2016
    Viestejä:
    1 094
    Saadut tykkäykset:
    209
    Kyllä tuolla vauhdin hurmaa saa halvalla + rakentaminen on aina jees. :)
     
  6. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    3 555
    Saadut tykkäykset:
    545
    En minä mikään ole tuomitsemaan, kerroin vain oman mielipiteeni. Jos itse rakentaisin tuollaista härpäkettä ajattelisin / suunittelisisin ennen rakentamista. Jos en nyt ihan väärin ymmärrä takapää ohjaa ja keula on jäykkä!
     
  7. borg

    borg administi
    Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    17 300
    Saadut tykkäykset:
    2 431
    Rattiakseli menee kuitenkin sinne jäykkään päähän.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  8. topik

    topik Väsyttää
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    2 817
    Saadut tykkäykset:
    358
    Takaakselin hammastangon rattiakselin tappi jumitettu runkoon kiinni.
    Tuohan voi olla vaikka kymmen vuotiaan alkujaan tekemä. Silloin olisi hyvinkin laadukas ratkaisuiltaan ja työn jäljeltä.
     
  9. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    9 791
    Saadut tykkäykset:
    1 577
    Siinä on vaan optio nelipyöräohjaukselle...
     
  10. Rodman

    Rodman Kansalainen

    Liittynyt:
    4.6.2014
    Viestejä:
    65
    Saadut tykkäykset:
    18
    Katsotaan millainen lelu tuosta saadaan pojalle aikaan, voi olla aika jännä ajettava, ei käy crossiin mutta ehkä jäälle ja pellolle.
    Etuakselistohan on poikittaisella lehtijousella,lehtiä poistettu mutta silti liian jäykkä ja takapäähän on 100A:n etukehto. Jarrut olleet vain edessä.

    Hitsaukset ovat pulunkakkaa suurelta osin, voi olla ydinjätteellä hitsattu.

    Itse tykkään näistä omatekoisisra laitteista ja onhan niissä uudelleen suunnittelemista aika paljon.
    Karavaanarihomma olen harrastanut tänäkin kesänä jo pari viikkoa muttei sitä pitkään jaksa vaan on mukavampi rakennella jotain.
    Pari päivää pitää vedellä vaunua vielä viikonloppuna itä-suomessa mutta sitten voisi jo otta rälläkän käteen...
     
  11. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    31 464
    Saadut tykkäykset:
    1 752
    Onhan tuo tavallaan upea laite. Joku on jonkin verran nähnyt joskus vaivaa, ehkä vajavaisilla hitsuu ym työstökoneilla ja ehkä taito rakenteluun on vasta hakenut uomiaan.

    Hyvä aihio jatkokehittelylle..... Peukkua ylös siis....
     
    • Tykkään Tykkään x 3
  12. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    2 185
    Saadut tykkäykset:
    340
    Joku 600cc kelkan kiulu tuohon. On kevyt ja vetoja riittää :tuumaus:. Voimansiirtokin ois aika helppo soveltaa.
     
  13. Josva

    Josva Joopati joo, jaapati jaa

    Liittynyt:
    11.6.2016
    Viestejä:
    3 555
    Saadut tykkäykset:
    545
    Olipa kerran Datsun 100A sekä 120Y. Ampeeri 100A oli etuveto ja 120Y jota haiksi,kutsuttiin oli takapotku, nämä oli joku siittänyt yhteen niin että koppa oli Ampeerin ja tekniinkka 120y, n. Etuvetoinen auto oli siis muutettu takavetoiseksi.
    Oli muuten varsin nautittava peli ajaa varsinkin sorapinnalla kun koneessa oli ruutiakin, laitettu oli kireä nokka peltipakosarja erikois kaasuttimet sekä vauhtipyörästä jäljellä vain starttilkehä ja kytkinpinta. Alavääntö oli onnetonta mutta yli 4000rpm kun nosti kytkimen niin ei voinut sanoa muuta kun että. Kyllä lähtee! Ampeeri oli tieliikenteeseen katsastettu, mutta en muista mitä rekisteriotteessa luki. Ajoneuvo tuli 1-koppaisen Carinan vaihdokkina ja meni jatkossa autosuunistus käyttöön.
     
  14. mf25

    mf25 Kansalainen
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    838
    Saadut tykkäykset:
    118
    Datsun 120Y oli suora jälkeläinen Datsun 1200 finn:lle
     
  15. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    2 874
    Saadut tykkäykset:
    454
    FinnDatsunin kone sopii 100A:n vaihteiston selekään mielestni kuin vettä vaan. Kannattaa kumminki istuttaa ennen ku tekee mainittavampia hitsuutteluja:)
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  16. mf25

    mf25 Kansalainen
    KK Plus ADpack Betatester

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    838
    Saadut tykkäykset:
    118
    Vaihdoin joskus muinoin 100A:han 120:n koneen, eli saman mikä finnissä oli, ei muuta kun ruuvasi kiinni, tuli pirteä 100A.
     
  17. jip59

    jip59 Kaikkea harrastava
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    1 375
    Saadut tykkäykset:
    198
    Finnin kone ei aivan suoraan sovi kun virranjakaja ja polttoainepumppu ovat eri kohdissa. Etuvetoisen 120A:n kone menee heittämällä. Myös 150A etuvetokone menee. Siis työntötankomoottori. Kytkimen/vauhtipyörän kanssa tarvii tehdä jotain ratkaisuja.
    Meikäläiselle nuo Datsunin A10,A12,A14 ja A15 moottorit takavetoisiin ovat todella tuttuja kun niiden kanssa kisakäytössä on enempi kuin paljon tullut painittua.
     
  18. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    2 874
    Saadut tykkäykset:
    454
    Mietinkin sopivuutta johonkin härveliin, en niinkään 100A:han:)
     
  19. topik

    topik Väsyttää
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    2 817
    Saadut tykkäykset:
    358
    Työkaveri 90 luvulla muutoskatsasti 100A ensin 1,2 koneelle, tästä ei mene muutos rajoja, koska tuota vastaavaa on jossain olemassa 1,2 koneella. Seuraavaksi 1,4 cerryn kone muutos prosenteilla. Ja siihen 1,5 kalut sisälle katsastuksen jälkeen. Kaasareina kaksi tupla weberiä, tiukenpaa nokkaa.
    Vanteina oli laittomasti saabin 14 tuumaset, liikkui ihan tarpeeksi.
     
  20. topik

    topik Väsyttää
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    2 817
    Saadut tykkäykset:
    358
    Anteeksi, että sotken tähän. Tuli joskus tämmöinen kuttu vastaan jossa mies tehnyt cerryn bensa koneesta dieselin. tarkemmin videon kohdassa n.20 min.
     
    • Tykkään Tykkään x 2

Jaa tämä sivu