Tervetuloa Konekansa-foorumille!

Liity Konekansa-foorumin jäseneksi (ei maksa kuin vaivan) ja käy peremmälle! Sisäänkirjautumattomana et näe aivan kaikkea foorumin sisältöä.

Mainoksiakin vilisee niin, että silmiä kirvelee. Jäsenenä elämäsi olisi paljon siedettävämpää. ;)

Chevy to the levee

Viestiketju osiossa 'Henkilö- ja pakettiautot' , aloittaja refy, 24.1.2018.

  1. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 067
    Saadut tykkäykset:
    489
    Sähkölämmittäjä on liki ympäristörikollinen, koska sähkön tuotanto saastuttaa, mutta sähköautoilija on eko-ihminen koska sähköauto ei tuota päästöjä :rotfl:.
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  2. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Voltti kuluttaa sähköllä 14 kWh sadalla ja bensalla 60 kWh. Mutta jos olis webasto, se veisi vähemmän kuin akkusähköllä lämmitys.
     
  3. Jammu

    Jammu häh

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    334
    Saadut tykkäykset:
    55
    Työkaverin isällä ja veljellä on Yaris/Auris hybridit, ei murheita, vaikkakin "ajoprofiili" olis ehkä ihan pikku bensallekin edullinen.

    Vaimon veli osti Lexuksen hybridi katumaasturin, siinä on kyllä vetokoukku... Ja reilu kolmen litran bensa veekuus. Käyttömaksu aika maltillinen
     
  4. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Voltin huonoin puoli on, että identtisestä tekniikasta huolimatta Amperan sertifikaatti ei kelpaa GM:lle vaan takuun säilyminen edellyttää korjaamolta erikseen Voltin sertifiointia. Onkohan moinen Suomessa kolmella pajalla, joista kaksi kehä kolmosen sisällä. Täällä pkseudulla asia ei haittaa mutta muualla päin maata kylläkin. Eikä Suomen 30-40 Voltin kanta montaa pajaa ruoki.
     
  5. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Vantaankosken liityntäparkkiin ja siitä junalla keskustaan. Pysäköinti ilmainen, sähkö 15 c/kWh.

    [​IMG]
     
  6. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    11 083
    Saadut tykkäykset:
    1 760
    Muistaakseni Tikkurilan Prisman parkkihallissa olis kaksi paikkaa sähköautolle ja sähkö ilmaista.
     
  7. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Joo, mutta meiltä on Vantaankoskelle jotain 12-13 km, Tiksiin tuplat. Ei kannata parinkymmenen sentin säästön takia ajella.
     
  8. cardaani

    cardaani Mulkwisti
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    14.12.2011
    Viestejä:
    11 083
    Saadut tykkäykset:
    1 760
    Se on kyllä totta. Rahasta muutenkin viis, jos saa olla vähemmän aikaa ruuhkassa.
     
  9. Ultimate Welder

    Ultimate Welder Satulapummi
    KK Plus pack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    14 912
    Saadut tykkäykset:
    3 040
    Kattelin tässä taannoin Anturajärvellä Juustoportin pihassa olevia sähköbiilien lataustöpsöttimiä, Tesloille kymmenisen latauspaikkaa, korvamerkittömiä taisi olla viisi?
    IMG_20180630_194020.jpg
     
  10. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Yleisimmät ovat Type 2 (vaatii tuon oranssin välipiuhan) ja normishuko. Kotiin laitatin aseman jossa kiinteä autoon sopiva Type 1 -päinen kaapeli. Voltissa latausteho on max 3.7 kW akkujen eliniän varmistamiseksi.
     
  11. V361

    V361 W.W.W.
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    10 002
    Saadut tykkäykset:
    1 481
    Toikin on ihan hölmöö, että tehdään erilaisilla päillä, eikö valmistajat voisi tehdä sen vertaa "standartia". Kuiteskin kiinanpoika tekee adapterit, mutta asiakkaalle turhaa piuhasälää...
     
  12. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Euroopassa Type 2 on käytännössä standardi, jenkkilässä Type 1. Tesla vaan tekee omiaan.
     
  13. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    3 348
    Saadut tykkäykset:
    503
    Pilkkeillä jos olis lämmitys järjestetty..:)
     
  14. HL-Zetor

    HL-Zetor Raakki
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    2.12.2011
    Viestejä:
    5 688
    Saadut tykkäykset:
    1 699
  15. Tunkki

    Tunkki Kansalainen
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    6.2.2012
    Viestejä:
    3 348
    Saadut tykkäykset:
    503
    Ennewwanhaan savusaunat sijotettiin riittävän etäälle asumuksista kun ne useinkin sytty tuleen ennenpitkää..

    Suosittelisin tuota vanhakantaista toimintatapaa yleisesti ottaen akkuloitten latausta kaipaaville pelilöille
     
    • Samaa mieltä Samaa mieltä x 1
  16. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    2 109
    Saadut tykkäykset:
    129
    Mä myös olen tuumannut, että jos mulla joskus on sähköauto, en sitä autotallissa uskaltaisi ladata, tai autolla pitäisi olla oma palo-ovilla varustettu betoninen lokero, jossa jokin sprinklerintapainen sammutusjärjestelmä.
     
  17. jusape

    jusape Mr Horsepower
    KK Plus ADpack Betatester NoAd

    Liittynyt:
    30.11.2011
    Viestejä:
    33 671
    Saadut tykkäykset:
    1 990
    Vesi + sähköoikosulku = vetyä ja kipunoita, PUM ?
     
  18. refy

    refy Kasvis
    KK Plus pack

    Liittynyt:
    4.12.2011
    Viestejä:
    1 336
    Saadut tykkäykset:
    503
    Todennäköisemmin litiumkennon oikosulku. Ei juuri yleisempää kuin bensa-auton syttyminen tankatessa. Ja sähköpalot lisäksi.
     
  19. LPR

    LPR Kytöstelijä
    KK Plus pack NoAd

    Liittynyt:
    27.3.2013
    Viestejä:
    3 067
    Saadut tykkäykset:
    489
    CO2 sprinkleri, suljetussa tilassa varsin tehokas.
     
  20. Jarkko

    Jarkko Aboriginaali
    KK Plus ADpack

    Liittynyt:
    18.4.2011
    Viestejä:
    2 109
    Saadut tykkäykset:
    129
    Jep, työpaikalla on tuollainen. N. 10 täysikokoista pulloa. Kaasuputken koko on n. 2 tuumaa, voi olla isompaakin. Tila tosin on iso, vaikka sammutettavaksi aiottu kohde ei ole kovin iso. Tarkoitus kai jäähdyttää/hidastaa paloa niin kauan, että palokunta ehtii paikalle.
     

Jaa tämä sivu