CASE IH 956 XL

Viestiketju:
CASE IH 956 XL

Mullakin pitkästä aikaa on tääkin hiukka edennyt.Reikiä porailin:)
20180301_174529.jpg
 
Tuollai se istuu ahtimeen.Järjettömän kovaa letkua tuo alkuperäinen.Uudella mattopuukolla tuota sai leikata ihan tosissaan.Kivat suorat reunat letkuihin saa kun ympärille laittaa klemmarin ja leikkaa sitä vasten.
20180302_191853.jpg
 
Määpäs laitan tuon silikoniosien listan tänne jos jotakuta kiinnostaa.Nuo osat menee aikalailla vastaaviinkin projekteihin.Eli tuolta tuolta Turbo-Partsilta Hampurista tuli nuo.Hinta 128,38€.Sivustolle voi syöttää suoraa y-tunnuksen, niin alvit jää heti poies.2 päivää meni kunnes kuljetusliikkeen auto kaarsi pihaan.
20180308_201017.jpg
 
Tulipa hienot putket:).Mulla öljyn paluut tehty venakoppaan ja tukiripaskaa hitsailtu pakoputken lähtöön.Samalla vaivalla hion ja maalasin venakopan. Alkaa kyl nyppimään tuo puikolla hitsailu vaikka hyvähän sitä silloin tällöin on tehdä.Viimeksi alumiinia hitsannut Migatronickin Nagivatorilla vai oli ko Pilot.Silloin vuosia sitten oli omasta mielestä Kemppiä etevämpi kone.Jos semmoisia kohtuuhinnalla tarjolla, niin ostamaan vaan.
 
Venttiilikoppaan hitsattu öljynpaluuputki.20mm hydeputkea 2mm seinämällä.Kestää kivasti hitsailla.Samaa putkea myös turbolta lähtevä putki.Valmiissa laipassa 20mm reikä.Näyttää melkeen pappatunan alkukäyrältä:D.Hion ja maalasin samalla vaivalla venakopankin.
20180313_195034.jpg
 
Sisäpuolelta tuommoinen.En uskaltanut mitään putkentumppia sinne jättää.Eipähän ota sit mihinkään keinuvipuun kiinni.
20180313_195109.jpg
 
1/4 tuumaisen turbon öljyletkun teetin kanssa hydrauliikkaputiikissa.1.4m letkuosan pituus.En oo sovitellut vielä,mutta bensaletkun kiepillä reitittelin.Eiköhän se sinne mene aikakaan.
 
Pakosarja irtosi nätisti tässä tänään iltasella:).Ykköspytyn mutterit oli aika löysällä tässäkin ja öljypaskasta päätellen sekin vuotanut jonkin verran aikansa.Eli taitaa olla vanhemmiten ominaisuus näissä.Osa muttereista oli keskeltä melko löysällä juuri niistä kohdista johon mahtuu vain kiintoavaimen avoin pää.Tuumaisia työkaluja tuon kanssa sitten tarvitsee enemmänkin.Tiiä sit mistä juontaa juurensao_O
20180314_200226.jpg
 
Brittien ja usa:n peruja..... moottorit vissiin briteissä koottu, ja taisipa voimansiirtopuolen pultit ja mitoitus olla laakereita myöten hyvin pitkälti tuumamitoilla..... Vaikka saksmannissa olis koottu, se ei välttämäti tarkoita että eurooppalaisella mitoituksella olisi.....
 
Tai sitten liittynee moottorin valmistustyökaluihin jos vaikka usa peruja.Käsittääkseni Neussissa moottori tehty.No kyl tuon kanssa pärjää.Onneksi "kantikas" pakosarja on suht työskoneystävällinen kiinnittää:)
20180314_201143.jpg
 
Tänään tilailin briteistä Vdo:n öljynpainemittarin ja Stack:in ahtopainemittarin.Oli siellä kaupaten Smitsin mittareitakin suht napakkaan hintaan.Niitähän sotaleffoissa naputelteltiin Spitfireissä kunnes polttoaine olikin loppu ja syöksyttiin mereen:D.
 
Takaisin
Ylös