BMW 530D e39

Viestiketju:
BMW 530D e39

Katoin, että 70tkm nyt rullattu viimeisestä vaihteistoöljynvaihdosta. Saattais olla aiheellista vaihdella. Aattelin jos ihan ite. Toki niitä ei kaikkia saa valuttamalla kerralla vaihdettua, mutta edes jotain. Ja tietty suodatin. Onkohan tarkka mitä öljyä, vai piisako kun vain on atf?
No kyllä sinne pitää oikea öljy laittaa. ATF:ää on aika montaa lajia. Vaatimuksena ilmeisesti vaatimuksena on DEXRON®-VI

Esim. tämä käy: https://www.neste.fi/tuote/neste-premium-atf-multi

https://www.mobil.fi/fi-fi/products/mobil-atf-multi-vehicle/
 
Ei ihme, että valot tuntui näyttävän hieman alas..
IMG_20220314_172435378.jpg
 
Joku on koittanu korottaa entisestäänkin jo ylikorkeeta alustaa, niin päässy säätötangon klipsu irti tukivarresta.
 
Bemmi seisonut 10 päivää ja lähti ilman apuvirtaa käymään :eek:
Ja lauantaina piruuttaan koitin, lähteekö. Lähti. Silloin ajattelin, että no nyt ei ainakaan maanantaina lähde.
Takaluukussahan on cd vaihtaja joka ei muutamaan kuukauteen ole levyjä soittanut, en ole tutkinut. Se nyt ekana tuli mieleen, että jos sieltä olis vaikka sulake mennyt ja se ollut se sähkösyöppö.
 
Juu, tomaatti. Kun tais olla viime kesänä kun seisoi 9 päivää ja patteri tsippas heti kättelyssä. Tämähän korjaa itse itsensä :)
 
Näyttääpä hyvinkin, vaan tuohon kantamaan ei sähkömoottorilla toimivat vielä kykene.
Sepä se, pikku piikkiä, että olisko se kiva, kun tässä lukis 150km :D
Ei meillä sentään ihan tällaista suhdetta ole vielä.
 
Käytiin kärryllä hakemassa moottori ja takastulomatkalla tuntui kaasuunvastaavuus hieman tahmealta. Sitten huomasin lämpöjen olevan hieman koholla. Salavalikosta 124° :eek:
Vaikka nopeutta 80. No jäi joskus syksyllä kasa muoveja+tuulettajan propelli talliin, kun mitä niitä sinne pistää, kun jos kohta taas saa purkaa. Lämmöt täysille ja ikkuna auki, niin pysyi 110. Tarttee varmaan asentaa takas.
 
Miks hitossa siellä edes joku pumppu on? Ilmeisesti Saksaan asti ei ole vielä mennyt tieto, että tankkien pinnat tasaantuisvat, jos ne olisi alaosastaan yhdistetty letkulla toisiinsa. Ei kukaan muu voi olla noin tyhmä, kuin saksalainen, että jotain pumppuja virittäisi moiseen hommaan.
Se on ihan toimiva systeemi. Sitä tankin puolikkaat yhdistävää 'pumppua' kutsutaan varaosaluettelossa "Left sucking jet pump ...",
eikä ole letkua/putkia kummempi viritelmä. Kaiken saa toki rikki. Tätä edistää tyhjällä tankilla ja/tai loppuunajetulla alustalla ajo.
Noitakin nämä vielä kestää, mutta yhdistettynä julkisilla teillä ajoon on lopputulos varma, ja tankin sisäiset liitokset on käytävä läpi.
 
Huh.. Melkein jo pelästyin, että joutuu 40€ anturin hommaamaan. Jonkun päivän ollut nopeusmittari hengetön ja myöskin kaikenlaisia varoitusvaloja palanut. Cruise ihme kyllä toimi.
Olikin vaan joku vanha korjaus edellisen omistajan jäljiltä. Nyt o hyvä :D
IMG_20220519_100743466_HDR.jpg IMG_20220519_101047002_HDR.jpg
 
Se on ihan toimiva systeemi. Sitä tankin puolikkaat yhdistävää 'pumppua' kutsutaan varaosaluettelossa "Left sucking jet pump ...",
eikä ole letkua/putkia kummempi viritelmä. Kaiken saa toki rikki. Tätä edistää tyhjällä tankilla ja/tai loppuunajetulla alustalla ajo.
Noitakin nämä vielä kestää, mutta yhdistettynä julkisilla teillä ajoon on lopputulos varma, ja tankin sisäiset liitokset on käytävä läpi.
Kaikkihan ne on toimivia siihenasti, kunnes ei toimi :D
Olisko sitten idioottivarma systeemi, jos tankkaisi aina, heti kun mahtuu 10litraa ja vain yksityisteitä?
 
Kaikkihan ne on toimivia siihenasti, kunnes ei toimi :D
Olisko sitten idioottivarma systeemi, jos tankkaisi aina, heti kun mahtuu 10litraa ja vain yksityisteitä?
Ei ole tainnut kukaan kokeilla:D - kaikiltahan tuo on ennen pitkää mennyt, tai ainaki yhdestä itsellänikin:rolleyes:.
 
Lisään vielä yhden liittyvän 'kuvan', jos vaikka innostais ajamaan tankin tyhjäks tarkistuksen helpottamiseks:
tis_e39_530d_suckingjetpump.png


Tuossa kuvassakaan ei ihan täysin kaikki näy, mutta muistaakseni itsestäänselvää kun tankin "isot korkit" aukoo.
Ja muistaakseni käyttää siis paluuta tankkiin tehdäkseen imun tuolle.
 
Joskus olin tulkinnut, että raidetangon sisäpäät väljät. Saatto olla virhetulkinta, mutta vaihdettu ne nyt on. Alkaa pikkuhiljaa vituttamaan käyttöauton ropaaminen, tavallisen vastenmielistä, kun muutakin (kivaa) tekemistä keksisi viiikonlopuksi. Tälläkertaa testattiin vaihtoehtoista metodia aurauksen säätöön :rolleyes:
IMG_20220521_121722043_HDR.jpg IMG_20220521_122613446_HDR~2.jpg
 
Täällä ois varaosia.....vielä kun 2kk odottaa niin kelpaa jopa kymille :rolleyes:

20220521_132345.jpg
 
Takaisin
Ylös