Autoratio.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paalari
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Paalari

Kansalainen
Taisi tulla tunnit täyteen pick-upin (Navara) alkuperäisestä ratiosta.
Jonkunaikaa on pätkinyt ja paukkunut ja lopulta kuoli täysin.
Koko din2.
Noita on pilvin pimein kaupoissa myynnissä, mutta onko niissä joku standardi että vaan auton tepselit toosan persiiseen ja sillä selvä.
Vai tarvitaanko jotain autokohtaisia adaptereitä väliin.
 
Taisi tulla tunnit täyteen pick-upin (Navara) alkuperäisestä ratiosta.
Jonkunaikaa on pätkinyt ja paukkunut ja lopulta kuoli täysin.
Koko din2.
Noita on pilvin pimein kaupoissa myynnissä, mutta onko niissä joku standardi että vaan auton tepselit toosan persiiseen ja sillä selvä.
Vai tarvitaanko jotain autokohtaisia adaptereitä väliin.
Kyllä noissa jo aika kauan on pääsääntöisesti kaikissa jonkin saman standardin liitos ollut -jatkuvan ja katkeavan virran voi joutua vaihtamaan ristiin -tätä on Vaggineissa ainakin joskus ollut
 
Kyllä itseasiassa nämä 2-din kokoiset on yleensä jollain merkkikohtaisilla liittimillä joihin saa adaptereita ja varsin moneen tarvitaan myös joku sovite-kehys että vakio 2-din soitin sopii siihen kojetauluun
 
Näyttää menevän 4 liitintä ration persiiseen, liekkö kaikki tarpeellisia.
Rattinappeja ei ole tullut käytettyä, joten niiden ei tarvisi toimialaan.

IMG20251010143147.webp
 
Laitoin tuon toosan takaisin paikoilleen ja se piru rupesi toimimaan.
Liekkö jotain sähkönsaantivajausta jossain liittimessä.
Vaiteloitti radiokoodia ja ihme kyllä se löytyi lapulta muitten papereiden joukosta.
 
Jonnet ei muista sitä aikaa, kun uudet autot myytiin ilman radioita.

Nykyään ei taida olla niin halpuutettua koslaa, ettei siinä grammari olisi. Ovat ihan kelvollisiakin vielä, en muista asentaneeni tällä vuosituhannella radiota, kuin hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin.
 
-70, ja osin jopa -80 luvun autoissa oli hyvinkin tyypillistä, ettei ollut minkäänlaista radioaaltojen vastaanotinta uutena.
 
Silloinen työtoveri osti aikoinaan uuden mk4 golfin, 2 ovinen niin karvahattuversio kuin vain sai. Tuossa ei ollut radiota asennettuna. Eikä tullut. Mitäpä sitä turhista lisävarusteista maksamaan.
 
Kyllä itseasiassa nämä 2-din kokoiset on yleensä jollain merkkikohtaisilla liittimillä joihin saa adaptereita ja varsin moneen tarvitaan myös joku sovite-kehys että vakio 2-din soitin sopii siihen kojetauluun
Camryyn sopi 2 din Alpine suoraan, normiradio pois ja sen alapuolelta peitelevy. Normaalit Din liittimet on kaikissa ns tarvikeradioissa ollu jo kauan. Auton puolelle tarvii toki adapteripiuhat.
 
Mulla on Sätkässä Blaupunkt matkaradio autoon kiinteästi tarkoitetussa telinessään. Telineessä on 6 V syöttö ja antenni kiinteästi. Samanlainen teline oli mulla junakeula Volkkarissakin. Telineeeseen upotettiin Luxor matkaradio. Kerran jopa tien päällä pyydettiin näyttämään radiolupakin.
Hyllyssä on edelleen useita Datsunin autoradioita. Niissä oli kapeampi aukko radiolle.

Tällainen autoteline Sätkässä.
derby_22560_serie_t_ab_650001_2667223.webp
 
Camryyn sopi 2 din Alpine suoraan, normiradio pois ja sen alapuolelta peitelevy. Normaalit Din liittimet on kaikissa ns tarvikeradioissa ollu jo kauan. Auton puolelle tarvii toki adapteripiuhat.
Sun camry ei olekaan tältä vuosituhannelta jolloin alkuperäisten soittimien muoto on jotain muuta kuin din kokoinen nelikulmio, alkuperäisen kysyjän tapauksessa kyllä ilmeisesti on

Tuon sun camryn aikakauden toyotien alkuperäiset radiot on muuten panasonicin tekemiä ja autossa oleva johtosarja sopii suoraan sen aikaisten panasoniccien perään, jälkiasenteisissa kyseisen mallisissa radioissa tuli sitten mukana muutosjohtosarja iso-liittimille
 
Mulla on Sätkässä Blaupunkt matkaradio autoon kiinteästi tarkoitetussa telinessään. Telineessä on 6 V syöttö ja antenni kiinteästi. Samanlainen teline oli mulla junakeula Volkkarissakin. Telineeeseen upotettiin Luxor matkaradio. Kerran jopa tien päällä pyydettiin näyttämään radiolupakin.
Hyllyssä on edelleen useita Datsunin autoradioita. Niissä oli kapeampi aukko radiolle.

Tällainen autoteline Sätkässä.
Näytä liitetiedosto 158981
Tuollainen radio on ja pykälää uudempikin malli.
 
Jonnet ei muista sitä aikaa, kun uudet autot myytiin ilman radioita.

Nykyään ei taida olla niin halpuutettua koslaa, ettei siinä grammari olisi. Ovat ihan kelvollisiakin vielä, en muista asentaneeni tällä vuosituhannella radiota, kuin hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin.
Eikait siitä tolkuttoman pitkä aika ole kun daciat tuli ilman radiota ellet varusteista laittanu ruksia kohdalle.
 
Jonnet ei muista sitä aikaa, kun uudet autot myytiin ilman radioita.

Nykyään ei taida olla niin halpuutettua koslaa, ettei siinä grammari olisi. Ovat ihan kelvollisiakin vielä, en muista asentaneeni tällä vuosituhannella radiota, kuin hyötyajoneuvoihin ja työkoneisiin.
Sitä tasoa nuo on ainaki uudemmissaki klonkswaageneissa että mieluummin pidän kuulokkeita korvilla ajaessa. Oliko se 21vm tuo id4. Siskon E mersussa on kyllä parempi soitin eikä rengasmetelikään E:ssä enää niin kauhiasti haittaa kuuntelua
 
Sun camry ei olekaan tältä vuosituhannelta jolloin alkuperäisten soittimien muoto on jotain muuta kuin din kokoinen nelikulmio, alkuperäisen kysyjän tapauksessa kyllä ilmeisesti on

Tuon sun camryn aikakauden toyotien alkuperäiset radiot on muuten panasonicin tekemiä ja autossa oleva johtosarja sopii suoraan sen aikaisten panasoniccien perään, jälkiasenteisissa kyseisen mallisissa radioissa tuli sitten mukana muutosjohtosarja iso-liittimille
Joo. Ennen oli kaikki paremmin.
 

Luo tili tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Sinun täytyy olla jäsen voidaksesi jättää kommentin.

Luo käyttäjätili

Liity Konekansalaiseksi. Se on helppoa ja ilmaista! Rekisteröityneenä et näe mainoksia, voit käyttää hakua, näet alueita, joita nyt ovat piilossa...jne.

Kirjaudu sisään

Oletko jo Konekansan jäsen? Kirjaudu sisään tästä.

Takaisin
Ylös