Onko kenelläkään kokemuksia hyvistä talvirenkaista peräkärryyn? Esim. puuilo myy nastarengasta peräkärryyn, mutta hyväksi tuota kyseistä rengasta en ole kuullut kehuttavan. https://www.puuilo.fi/perakarryn-na...MIg--Sq_D47gIVi6iyCh0ffwiCEAQYAiABEgLbG_D_BwE
Jarruton. Tiedän ettei siinä tarvi olla talvirenkaita, mutta kyllä se on niin hazardia hommaa kuin olla voi. Nastarenkaiden kanssakin liukasta, kun nastat on nykyään niin pienellä ulkonemalla ja kärryssä kevyt kuorma.
Tuo Puuilon rengas on vanteineen sen satasen. Halvemmalla pääsee ja ehkä paremman renkaan saa, kun etsii sopivat vanteet ja ostaa vaikka Hankookit. Ooppeliin nuo laitoin enkä voi isosti niitä moittiakkaan. Itsellä on nastattomat talvikumit kärryssä. Ei ne eroa tallvella kärryä vetäessä kesäkumista juuri mitenkään.
Ostin torista uudenveroset 155/13 nastat Nissanin vanteilla 50 euroo koko sarja, meni suoraan alle kärryyn. Jarrukärri kyseessä ja siellä ne on ollu kesänkin alla kun ei montaa kertaa kesässä tarvetta vedellä...
Sitten ne ovat turha hankinta. Kyllähän ne kesärenkaatkin toimivat sellaisella pakkaskelillä. Mutta kun tulee kevättalven kaljamat, jäätä, uria ja vettä niin kovin kapeilta tuntuvat tiet kärryn kanssa. Ja nastarenkaat kyllä kestää kevyen kärryn alla kesäkäytönkin aikahyvin, kuten Julle totesi. Minkämerkkiset Jullen renkaat on ja voiko niitä kehua talvikäytössä?
Ei ne suinkaan turhat ole. Pelkillä vanteilla koluuttaa ikävästi. Kärryn alkuperäiset Nokian kumit pykivät kupeiltaan. Tallissa sattui olemaan oikean kokoiset Nokian Nordmannit, ei ole vaikea arvata mihin joutuivat
Kunnolliset kitkat hankkisin ympärivuotiseen käyttöön. Ei mitään hinnat alkaen kiinalaisia, mutta en välttämättä kalleimpia merkkirenkaita.
Kärri kokonaispaino vain 860 kiloo tietenkin jarrut sen verran notta leimaherra hyväksyy. Kärryssä kitkat silleen lumihiutaleella. Hinaajassa vai pukseerissa nytten nastat. Tuskin se kärry haluaa ohittaa .. ei mokomaa oo havaattu kolomeenkymmeneen vuoteen.
Nastaton talvirengas on eri asia kuin kitkarengas. Kitkarenkaitakin on kahta tyyppiä: pohjoismainen kitkarengas ja keski-euroopan kitkarengas.
Kuinkas kitkat, sulaako kesällä lämpöisellä kuorman alle. Niitähän ei pitäisi kesällä käytää autoissakaan. Ja itselläkin on nastattomat talvipyörät jarruttomassa kärryssä ympäri vuoden.
Ns merkkirenkaita ei saa kitkoina eikä nastallisina 155-13 koossa. Tämä tuli ilmi kun Ooppeliin renkaita etsin.
Näyttipä youtubesta löytyvän testikuvaakin asiasta. Tuollainen videossa esiintyvä "toppari" voisi olla asiallinen. Tietenkin pikakiinnityksellä.