Yleisajattelija
Kansalainen
- Liittynyt
- 3 Joulukuu 2011
- Viestit
- 898
Käyttöauto pääsi juuri museoikään niin arvelin 30v synttäreiksi vetäistä uuden maalin pintaan. Maaliruiskuna DeVilbiss FLG-5 ja Sagolan paineensäädin kahvassa sekä kompurassa toinen.
Paineensäätö on nyt hakusassa, kompurasta luultavasti n. 4-5 bar ja ruiskun ohje kertoo kahvan paineasetukseen 2.4 bar. Sitä ei vain ole kerrottu säädetäänkö kahvapaine ruiskun omasta säätöruuvista (flg5:ssa kolmas säätöruuvi paineelle) vai kahvan painemittarin säätöruuvista.
Mikähän tuossa on oikea taktiikka? Olettaisin, että kahvan paineruuvi kokonaan auki + säätö 2.4b painemittarin ruuvista ja sitten pisarakoon hienosäätö ruiskun omalla ruuvilla. Ruikkiminen aloittaessa voisi olla pienintä noin, en tiedä sitten pelaako säätö kunnolla maalattaessa.
Uskoisin, että tiedän kyllä vastauksen viimeistään kun puolet autosta on maalattu, mutta olisihan tuo hyvä olla molemmat puolet museoautosta samannäköisiä...
Paineensäätö on nyt hakusassa, kompurasta luultavasti n. 4-5 bar ja ruiskun ohje kertoo kahvan paineasetukseen 2.4 bar. Sitä ei vain ole kerrottu säädetäänkö kahvapaine ruiskun omasta säätöruuvista (flg5:ssa kolmas säätöruuvi paineelle) vai kahvan painemittarin säätöruuvista.
Mikähän tuossa on oikea taktiikka? Olettaisin, että kahvan paineruuvi kokonaan auki + säätö 2.4b painemittarin ruuvista ja sitten pisarakoon hienosäätö ruiskun omalla ruuvilla. Ruikkiminen aloittaessa voisi olla pienintä noin, en tiedä sitten pelaako säätö kunnolla maalattaessa.
Uskoisin, että tiedän kyllä vastauksen viimeistään kun puolet autosta on maalattu, mutta olisihan tuo hyvä olla molemmat puolet museoautosta samannäköisiä...