Äänestys Autokuumetta..

Viestiketju:
Äänestys Autokuumetta..

Mikä näistä?

  • BMW 330

    Äänet: 0 0.0%
  • BMW 530

    Äänet: 7 11.7%
  • Volvo V70/xc70

    Äänet: 13 21.7%
  • Citroen C5 hdi 163

    Äänet: 9 15.0%
  • Joku muu

    Äänet: 31 51.7%

  • Äänestäjiä yhteensä
    60
Jup, vaikkapa 940 farkku jäykkinen taka-akseleineen on uskomaton etenijä. Piriperä vielä auttaa kun vetoa tasaseen.
Viimeisimmät kokemukset takavedosta oli ukon bensa hilux, se jäi tyhjänä märälle nurmikolle kiinni. Ja märällä asvaltilla heitti perää kolmosella :D Sitten kun oli tonni tavaraa lavalla, menikin jo eri tavalla.
 
Perheautona käytännöllisin olisi retkeilyauto, mahtuu tavaraa ja ihmisiä. Joku alle puolimiljoonaa ajettu MB sprintteri VW Grafter tai se Isokorinen Transsitti voisi olla hyvä. Omassa entisessä invabussissa Ajoneuvvo- diesselverokin oln alle 500€, mutta kun on Ranskalainen niin laatu on mitä sattuu.
 
Ysikytluvun puolivälin 900 sarjalainen vastaa käsitystäni suht hyvin suunnitellusta autosta. Virtalukko pohjineen sekä releistys ehkees vaatii rakkautta ja huolenpitoa ensimmäisenä. Käsijarrun kans pärjää vaikka se irvikuva onkin. Ruostetta kori vastustaa todella hyvin. IMO.
 
Saabin 2.3l koneen öljypumpun keraamiset siivet hajosivat ja sen johdosta tuli mootorivaurioita, taisivat muistaakseni vaihtaa takuuseen vahvempia joihinkin vuosimalleihin.
 
Saabin 2.3l koneen öljypumpun keraamiset siivet hajosivat ja sen johdosta tuli mootorivaurioita, taisivat muistaakseni vaihtaa takuuseen vahvempia joihinkin vuosimalleihin.
Jossain mallissa oli tyyppivika että öljypumpun rattaan/pyörän pultit aukesi ja söi lohkon puhki ja paineet hävis :rolleyes:
 
Lukko on turbiinissa sisällä, iso lautaslevy jonka ulkoreunalla kitkapinta.
Lukko auki - öljynpaine johdetaan levyn etupuolelle, lukko kiinni - paine lautaslevyn vaihteiston puolelle jolloin paine puristaa lautasen/kitkapinnan etuosan kuorta vasten.
Ainakin näin nois ameriikan turbiineissa.
 
Jotain tarjouksia on parin viikon aikana tullut s-postiin uudesta autosta.
Kävin kesällä tarjoamassa vaihdokkia ja täytyy sanoa että on hyvin tallennettu yhteystiedot kauppiailla.
Tarjoukset näköjään koskee jotain ihan muuta, kun mitä autoa/varustettasoa silloin aikaisemmin kyselin.
Ilmeisesti 2019 vuotisia myymättä kaupoissa, niitä sitten ahkerasti tarjotaan.
No autoa en ole nyt vaihtamassa ollenkaan kun autokuume on mennyt ohi, parempi ajaa entisellä niin kauan kuin autokuviot suomessa selviää.
 
Parempi siirtyä vaan traktorilla ajeluun..... Ei oo polttoainekohtaisia ( bensa - diesel ) ajoneuvoveroja eikä käyttömaksuja......
 
Kaveri hieronut kauppoja uudesta kaasukäyttöisestä Seat Leonesta. Kova hinku olis kuulemma myydä vielä tämän vuoden puolella...
 
Pietyn olonen on. On toki hyvätkin puolesa, parkkipaikan kolhut ei juurikaan noissa kyljissä tunnu
Juu, tuollainen passais itelle hyvin, kun en koskaan ole ollut mikään tarkka auton pitäjä. Eli virheetön yksilö menisi haaskuun meikäläisellä. Auto on kulutustavaraa minulle. Tai oikeastaan kaikki kulkuneuvot. Ei nyt ehdoin tahdoin rikota, mutta jos jonnekin pitää mennä, niin en välitä jos ruusupuskat raapii kylkiä tai pohja ottaa kiinni.
Kaveri oli kerran kyydissä kaupungissa ja ajoin aika korkean keskikorokkeen päälle, kun lanssi tuli takaa pillit päällä. Hän totesi, että hän ei olisi sinne ajanut, kun voi vanteet tai helmat naarmuuntua.
 
Jos aattelee, mitä tollanen 300C farkku ( olikos nois mesen pata ? ) , on maksanut uutena, n.15v sitten, niin kyllä on ostajalla / omistajilla mennyt aika lailla fyffee huolto - käyttökustannuksiin /arvon alenemiseen per vuosi ......
Noinhan se kyllä menee kaikissa autoissa. Kaverin isä osti joskus V70 R:n. Olisko 70t€ maksanut ja tais 7 vuoden ikäisenä sama yksilö maksaa 20t€
 
Takaisin
Ylös