Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom.: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
Olen eri mielä tuosta jäähdyttämisestä ja nimenomaan siitä, kuinka nopeasti jäähdytetään ja sen vaikutuksesta vetelyyn.Sama energia siihen peltiin tulee. Jäähdyttipä tai ei.
Ei kannata uskoa kaikkea mitä kyliltä kuuleeKuulin huhuja että pornstarter valmistuu käsiin
Tää oikomis tekniikka kiinnostaisi. Kerrotko lisää? Liukuovessa on senverran painautumaa että se pitäisi oikoaOlen eri mielä tuosta jäähdyttämisestä ja nimenomaan siitä, kuinka nopeasti jäähdytetään ja sen vaikutuksesta vetelyyn.
Esimerkiksi paljon venynyttä peltiä oikoessa, sitä joutuu kutistamaan hiilikuumalla, tai jopa hitsipillä. On iso ero siinä, annetaanko kuuman jälkeen jäähtyä omineen, vai jäähdytetäänkö nopeasti märällä rätillä.
Olkoonkin energia sama, mutta ero on selkeä nopealla ja hitaalla jäähdytyksellä. Nopealla jäähdytyksellä pelti kutistuu selkeästi enemmän.
Joskus mopopoikana katselin, kun kaveri teki isänsä kanssa ensimmäistä autoaan. 142 volvo, johon pistettiin 160 sarjalaisen keula. Konepeittoa ja lokasuojiahan piti lyhentää reilu 10cm.
He hitsasvat aivan pienillä täpeillä, siis luokkaa max sekunti ja märällä rätillä jäähdytys.
Minä en autopeltihommista mitään tiedä, mutta volvosta tuli hieno.
Pitää olla MIG/MAG laite , jossa on erillinen asento hiilikuumalle tai maakaapelille erillinen paikka hiilikuumalle, yleensä merkitty "käryävällä puikolla".Tää oikomis tekniikka kiinnostaisi. Kerrotko lisää? Liukuovessa on senverran painautumaa että se pitäisi oikoa
Yleensä se vetely tapahtuu lämpiämisvaiheessa, harvemmin jäähdytymisvaiheessa, paitsi jos liian nopeasti jäähdyttää.Kyllä iteki oon kuvitellu huomaavani, että jossei peltiä jäähyttele yhtään niin herkästi vetäsee jostain kauempaa mitä sauman kohilta. Tämä voi tapahtua yllättävänki pitkän ajan päästä ku kuvittelee tilanteen olevan jo ohi...
Jäi kertomatta tuo kaasupillisysteemi. Mahdollisimman pieni pilli, terävä liekki ja nopea kuumennus, ei ihan punaiseksi asti. Kaasupilleillä vaikutus on kertaluokkaa isompi verrattuna hiilikuumaan ja helposti saa aikaan lisää vetelyä.Tää oikomis tekniikka kiinnostaisi. Kerrotko lisää? Liukuovessa on senverran painautumaa että se pitäisi oikoa
Pienellä pillillä saa annettua kuumia myös ihan vastaavasti. Noiden löysien siirtelyyn ja poistoon on toimiva myös lyöntiviila. Siis sellainen taivutellun viilan näköinen vasaran tapainen. Sillä pystyy löysää kimbleä siirtelemään mihin haluaa levitettyä niin laajalle, että se poistuu. Siis ne pystyvät, ketkä osaavat... https://www.google.fi/search?q=lyön...hUKEwin-ePyo53rAhVRtSoKHXRgC50Q_AUoAHoECAAQAwPitää olla MIG/MAG laite , jossa on erillinen asento hiilikuumalle tai maakaapelille erillinen paikka hiilikuumalle, yleensä merkitty "käryävällä puikolla".
Migistä kaasusuutin pois ja kaasu kiinni ja langansyöttö pois, virtasuuttimeen kiinni vaikka pienellä letkukiristimellä hiilipuikko, jolla annetaan kuumia kohollaan oleviin kohtiin.
Noita hiilipuikkoja pitäisi saada hitsaustarvikeliikkeistä, esim. https://webshop.industriacenter.fi/product/8421/hiilipuikko-10x100-kemppi
Oppii helposti viidessä minuutissa. Panssariviila on taas oiva keino löytää tarkasti nuo kohollaan olevat kohdat.
Panssariviila on muutenkin yksi oikomatyön tärkeimpiä työkaluja viimeisen vetelyn poistamiseksi!
Pääasiassa käytän oikomatyössä juuri lyöntiviilaa, vasaraa harvemmin, vasara venyttää enenmmän kuin lyöntiviila.Pienellä pillillä saa annettua kuumia myös ihan vastaavasti. Noiden löysien siirtelyyn ja poistoon on toimiva myös lyöntiviila. Siis sellainen taivutellun viilan näköinen vasaran tapainen. Sillä pystyy löysää kimbleä siirtelemään mihin haluaa levitettyä niin laajalle, että se poistuu. Siis ne pystyvät, ketkä osaavat... https://www.google.fi/search?q=lyöntiviila&source=lmns&bih=560&biw=360&prmd=mivn&hl=fi&sa=X&ved=2ahUKEwin-ePyo53rAhVRtSoKHXRgC50Q_AUoAHoECAAQAw