A2 luokan moottoripyörä.

Viestiketju:
A2 luokan moottoripyörä.

Kontsa

Jäteläjä.
KK Plus pack
Liittynyt
12 Kesäkuu 2016
Viestit
4,452
Vaimo ilmaisi mielenkiintonsa moottoripyörällä ajamiseen, mutta kortti puuttuu, eli eka motskari olis A2 luokan mopo.
Motska mallit ei ole oikein hallussa, vallankaan Japsit, niin löytyykö hyviä suosituksia.
Joku kokoluokkaa 350-500cc nelitahti, teho alle 35Kw. Mielellään 1pyttynen tai vertikaali twini. Suht pieni ja köykönen sekä huokea.
Vanha Honda cb on tietty nätti, mutta alkava olla hinnoissaan nekin.
 
No honda cb 500, suzuki gs 500, kawalta er 500 ekana tulee mieleen näistä peruspyöristä. Huokeita ostaa ja ylläpitää. Itellä oli suzuki, ihan kiva ensimmäiseksi isoksi pyöräksi. Ehkä hieman painava, 190kg.
Kannattaa käydä koeajamassa erilaisia malleja, mikä tuntuu parhaalta. Pystyä ajoasentoa kuitenkin haetaan, vaiko kustom? Joku 535 yamaha virago voisi olla helpompi hallita matalan painopisteen ansiosta.
Eiku nii, sii onkin V kone.
 
Ison A:n minäkin aikoinani sain suoraan kun ikä riitti..
 
Jaahas, jotenkin olen sitte ymmärtänyt väärin tuon kortti homman, mutta kuitenkin joku pienempi motska olis hakusessa.
 
Koulun ja inssin joutuu ajamaan luokan mukaisella pyörällä, eli A-korttiin tarvii koululta ison rohjon alle. Nykyään myöskään ei voi ilmeisesti ratsastaa automaattikorotuksin luokasta toiseen, vaan vaatii joko kevyen teoria+ajo session tai käsittelyt luokan mukaisella kalustolla.
 
Koulun ja inssin joutuu ajamaan luokan mukaisella pyörällä, eli A-korttiin tarvii koululta ison rohjon alle. Nykyään myöskään ei voi ilmeisesti ratsastaa automaattikorotuksin luokasta toiseen, vaan vaatii joko kevyen teoria+ajo session tai käsittelyt luokan mukaisella kalustolla.
Saattaa olla, että tästä johtuu minun väärinymmärrys. Eli A2 on tässäkin tapauksessa järkevin korttiluokka, ihmiselle joka ei ole ajanut edes mopolla.
 
Pistää aina hymyilyttämään tämä nimi. Villi, raakalaismainen, brutaali jne. Moottorin tehoihin ei ainakaan voida viitata. Ajo-ominaisuudet? :D
Semmoinen laiskanpulskea raakalainen, yltää lyhyemmälläkin jalat maahan, ei mitenkään yllätyksellinen ajoltaankaan.
 
Ite olen sitä ikäpolvea joka sai motska kortin autokortin kylkiäisenä, eli ei ole nämä korttiluokat pahemmin koskettanut, paitsi kevarikortin osalta.
 
Mua ei kevarikortti houkuttanut, ajelin T-kortilla 15 vuotiaasta , lämpöisessä traktorin hytissä sinne 18v+2pv saakka .....
 
Saattaa olla, että tästä johtuu minun väärinymmärrys. Eli A2 on tässäkin tapauksessa järkevin korttiluokka, ihmiselle joka ei ole ajanut edes mopolla.
Kyllä se ennemin on niin että kannattaa käydä testaamassa erilaisia pyöriä ja unohtaa tehohöpinät. Itselle sopimattomat ominaisuudet, ajokorkeus ja asennot on monta kertaa vaarallisemmat kuin se teho. Se on ihan sama millä harjoittelee ajamista kunhan se on muuten ajajalle sopeva oli tehoja kuinka paljon tahansa. Ennemin riittävästi tehoa kuin alitehoisella kihnuttaa kun rekan ohitus käy työstä voiman puuttuessa vastatuulessa.

Hyvä tapa tappaa orastava innostus on hankkia onnettomat vehkeet.

Oli tuossa korttihommassa joku raja olemassa jos on B ajokortti ollut muutaman vuoden niin sai suoraan täyden A:n.
 
Takaisin
Ylös