Ååppeli astra 1.9riiseli.

Viestiketju:
Ååppeli astra 1.9riiseli.

Pikkusenko meinas muuten päivällä naurattaa :rolleyes:. Käytiin termiitti hakemassa päiväkodilta Ooooooppelilla ja käytiin samalla vähän ajelemassa ei pitkästi päästy ku alako vollotus takapenkiltä kuulumaan o_O. Termiitti toi hyvinki selväksi ettei tykkää ooppelista :confused:. No sitten myöhemmin kyseltiin että no mikä siinä ny niin.... Kuulosti ooppeleista tehdyn tyhmiä lauluja:rotfl:. Termiitti on 5v tyttö :rolleyes:
Kaveri istutti tyttärensä joskus minun sitikan penkille. Tais siinä 5-6 verran olla ikää.
Aika äkkiä alkoi alahuuli väpättää ja sitten jo tuli poru. :D
Kaverilla oli cadillac silloin, niin vissiin tottunut hieman parempaan.
 
Ilmeisesti on siirtopumppu tankissa. Opelin nro 58 15 055 (GM 93188871).

Tuo GM:n numero saattaa näkyä päältä siitä pumpun/mittarinanturin jalasta, mikä menee muovitankkiin. Eli takapenkki pois ja luukku lattiasta auki. Siinä voi olla myös Boschin numero esim. 0 580 303 089

Polttoainelinjat taitaa kaikki olla nailonputkea. Niihin ei saa marmoritiskiltä tiivisteitä erikseen. mutta uskoakseni Ebaysta saa.

G5_1B.png
 
Ilmeisesti on siirtopumppu tankissa. Opelin nro 58 15 055 (GM 93188871).

Tuo GM:n numero saattaa näkyä päältä siitä pumpun/mittarinanturin jalasta, mikä menee muovitankkiin. Eli takapenkki pois ja luukku lattiasta auki. Siinä voi olla myös Boschin numero esim. 0 580 303 089

Polttoainelinjat taitaa kaikki olla nailonputkea. Niihin ei saa marmoritiskiltä tiivisteitä erikseen. mutta uskoakseni Ebaysta saa.

G5_1B.png



Mutta jos siinä on pumppu tankissa niin luulishan tuon vuodon näkyvän uloski päin:raaps:. Nyt tällä hetkellä käynnistyvyys on niinku olis polttoaine suodattimen vaihtanu ja sen jälkeinen käynnistys. Luin tuossa vaan kaikkea juttua netistä että joillaki oli vastaavan lainen ongelma poistunut startin vaihdolla:raaps:. Toi pyörittää kyllä minun mielestä tosi laiskasti:raaps:. Tarvii nyt ekana tsekata johto liitokset kuha käy ensin työkalu kaupassa hakemassa reilusti enemmän erilaisia torx työkaluja ku mitä minulta tällä hetkellä löytyy
 
Mutta jos siinä on pumppu tankissa niin luulishan tuon vuodon näkyvän uloski päin:raaps:. Nyt tällä hetkellä käynnistyvyys on niinku olis polttoaine suodattimen vaihtanu ja sen jälkeinen käynnistys. Luin tuossa vaan kaikkea juttua netistä että joillaki oli vastaavan lainen ongelma poistunut startin vaihdolla:raaps:. Toi pyörittää kyllä minun mielestä tosi laiskasti:raaps:. Tarvii nyt ekana tsekata johto liitokset kuha käy ensin työkalu kaupassa hakemassa reilusti enemmän erilaisia torx työkaluja ku mitä minulta tällä hetkellä löytyy
CR-koneen kyllä pitää startata reippaasti. Ohjainlaite ei anna lupaa suihkuttaa, jos rail-paine jää vähänkin alhaiseksi.

Ei ole kallis Boschin startti. Tuossa on hinnassa runkopanttikin.

https://spareto.fi/tuotteet/bosch-kaynnistinmoottori/0-986-017-790

https://spareto.fi/tuotteet/bosch-kaynnistinmoottori/0-986-025-660

Ensimmäinen on 2,0kW ja toinen 1,7kW. Liekö muuta eroa. On tuolla saatavilla myös 1,4kW startti :D
 
Viimeksi muokattu:
Toi starttaus mulla pitää alakaa ensimmäiseksi ratkaisemaan. Näkyy meinaan mittarin tausta valoissa välkkymisenä startin pyöriminen nii voiha se olla että starter motoren is kaput
 
Ihan ekana kannattaa katsoa perusasiat, akun kaapelit ja maadoituskaapelit.
 
Ihan ekana kannattaa katsoa perusasiat, akun kaapelit ja maadoituskaapelit.


Akku on nyt uus Vanhassa kovastikki sanomista. Nyt kyllä pyörii ku kahavi Mylly mutta kuitenki ilmenee ensin hörähdys ja toisella yrittämällä käyntiin :raaps:. Haatana vetoja kyllä on ja nykimättä kulkee mutta juonittelee käynnistymisen kans. Sattu niin hyvä mäihä varaosa putiikin pihalla että siihen naapuri parkkiin kurvas samanlainen astra :). Minähän heti pyytämään että voisinko kuulla miltä startti moottorin pitäis kuulostaa :) nyt startti pyörii niinku pitääkin mutta toi käynnistyminen ei oo niiku pitääo_O. Noh ooppeli on ostettu periaatteella että katotaan nyt että onko ne niin huonoja ku Puhutaan :D Sitikka kuluki suht pienillä rempoilla kuitenki meidän ajossa 11 vuotta ja 210000 km nii pääseepähän vertailemaan :D
 
Mulla teki passatti (aaz kone) loppuaikoina, että jos parkkeerasi nokka ylämäkeen, niin sahata sai. Tasaisella tai alamäkeen parkkeerauksella ei ongelmaa. Joku ilmavuoto siellä varmaan oli, mutta ei tullut koskaan tutkittua asiaa.
 
Mulla teki passatti (aaz kone) loppuaikoina, että jos parkkeerasi nokka ylämäkeen, niin sahata sai. Tasaisella tai alamäkeen parkkeerauksella ei ongelmaa. Joku ilmavuoto siellä varmaan oli, mutta ei tullut koskaan tutkittua asiaa.
Mulla vuoti golffissa aikoinaan kaasuakselin tiiviste ja juurikin samat oireet..
 
Jos siinä suutin vuotaa, voisiko kokeilla vetämällä käyntiin, moottori saa enemmän kierroksia, lähtee nopeammin käyntiin?
 
Jos siinä suutin vuotaa, voisiko kokeilla vetämällä käyntiin, moottori saa enemmän kierroksia, lähtee nopeammin käyntiin?


Jotenki ajatus riipii nyt suutin vuotoa vastaan:raaps:. Lähinnä siksi että käsittääkseni vuodon pitää olla tosi paha että minuutin välein tehdyt starttaukset vaatii uusinnan ennen ku jää käyntiin. Mutta nyt on homma telakalla maanantaihin asti aukasin ilman putsarin nii sielläpä oliki putsarin tiiviste murennettu murusiksi:facepalm: ja näin viikonloppuna ei saatavilla uutta putsaria:jurotin:
 
Mulla vuoti golffissa aikoinaan kaasuakselin tiiviste ja juurikin samat oireet..
Tostakin pumpun avasin kaksi kertaa parin kuukauden sisään vuotojen takia. Eka nestepää ja sitten se kansi siitä. Saattaa olla, että olis kaikki pitäny kerralla vaihtaa. Jotenkin vittumainen homma se oli tehdä pumppu paikoillaan.
 
Takaisin
Ylös